Auto.sk Auto.sk

Novinky

Hyundai upravil dizajn a zvýšil dojazd elektrickej Kony

Modernizácia elektromobilu priniesla výraznejšie zmeny v prednej časti. Kapacita batérie ani elektromotor sa nezmenili, napriek tomu sa Hyundaiu podarilo predĺžiť dojazd na 484 km.
Hyundai upravil dizajn a zvýšil dojazd elektrickej Kony

Elektrický Hyundai Kona bol uvedený na trh v roku 2018 a odvtedy sa na cesty dostalo viac ako 120 000 kusov tohto elektromobilu, z toho 53 000 bolo predaných v Európe. Nedávno sme elektrickú Konu vyskúšali a obstála viac ako dobre. Viac sa dočítate v našom teste - KLIKNITE SEM!

Dlhší dojazd a slabšie zrýchlenie

Už po dvoch rokoch sa elektrická Kona dočkala vylepšení. Zmenou prešiel hlavne dizajn, v interiéri pribudla modernejšia technika, na druhej strane na pohone sa nič nezmenilo. Napriek tomu dojazd Kony vzrástol zo 449 km v prípade väčšej batérie s kapacitou 50 kWh na 484 km. V prípade menšej batérie s kapacitou 39,2 kWh si Kona polepšila z 289 km na 305 km. Príčinou zlepšenia dojazdu sú podľa kórejskej automobilky najmä nové vylepšené pneumatiky. Svojím dielom mohla prispieť aj upravená aerodynamika vozidla. Pri porovnaní papierových údajov sme však našli aj mierne zhoršené dynamické vlastnosti. Verzia so silnejším elektromotorom s výkonom 150 kW zrýchli na 100 km/h v priebehu 7,9 s, čo je o tri desatiny neskôr, ako uvádza slovenský importér v prípade staršej verzii elektrickej Kony. V každom prípade dojazd aj dynamika Kony boli na vynikajúcej úrovni už pred modernizáciou a tieto zmeny možno považovať skôr za kozmetické.

Hyundai

Exteriér

Najvýraznejšie sa Kona zmenila v prednej časti. Dominujú tu čisté veľké plochy a zmizol aj náznak tradičnej prednej masky. Nové sú svetlá, ktoré zasahujú do boku až do predných blatníkov. Prerobená je aj spodná časť, zvýraznená chrómovými lištami. Zadná časť ostala takmer nedotknutá. Novšiu verziu prezrádzajú aspoň upravené zadné svetlá.

Hyundai

Interiér

Súčasťou štandardnej výbavy sa stal digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25-palca. Dotykový displej vpravo môže byť s uhlopriečkou 8-palcov o niečo menší, ale za príplatok môže mať tiež 10,25-palcov. Veľkým plusom z pohľadu reálneho dojazdu je možnosť využitia diaľkového ovládania pri nabíjaní a nastavení klimatizácie počas neho. Pomocou aplikácie Bluelink si možno nastaviť a spustiť nabíjanie v čase lacnejšej tarify a rovnako si možno vozidlo vykúriť pred jazdou, kým sa nabíja. Vo výsledku tak Kona v úvodnej fáze výrazne ušetrí energiu v batériách a studený zimný štart nebude mať tak negatívny dopad na dojazd. 

Hyundai

Cena by sa nemala výraznejšie zmeniť

Elektrická Kona dostane viacero asistenčných systémov, vrátane sledovania slepého uhla, či sledovania premávky pri cúvaní z parkovacieho miesta. Oba asistenčné systémy aktívne zasahujú do riadenia s cieľom predísť dopravnej nehode. Vynovená elektrická Kona sa na cesty dostane v prvom štvrťroku budúceho roku. Ceny zatiaľ nepoznáme, ale neočakávame žiadne výraznejšie zmeny. Pripomíname, že slabšia verzia s menšou batériou štartuje na sume 37 390, silnejšia verzia s dlhším dojazdom stojí minimálne 41 390 eur.
 

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní