Autosuv.sk

Ostatné

Stará Škoda Octavia 1,9 TDI zvládla jazdu na použitý olej z fritézy

Starý naftový motor si s použitým a dobre prefiltrovaným olejom poradil a krátkodobo dokázal jazdiť bez straty výkonu. Motor znel v kabíne rovnako a rozdielny bol akurát zápach za vozidlom.
Stará Škoda Octavia 1,9 TDI zvládla jazdu na použitý olej z fritézy

Staršie naftové motory nie sú také náchylné na kvalitu paliva. Potvrdzuje to aj nedávny test Alexa Kerstena z britského Car Throtlu. Za pár drobných kúpil Škodu Octaviu 1,9 TDI, ktorá má najazdené takmer 700-tisíc kilometrov. Teraz s ňou testuje rôzne veci a medzi iným sa rozhodol vyskúšať, ako si Octavia poradí s plnou nádržou použitého fritovacieho oleja. Použitý rastlinný olej získal z reštaurácií zadarmo, prípadne za symbolickú cenu 5 libier za 20 l. Použitý olej niekoľkokrát prefiltroval, aby ho zbavil prepálených čiastočiek z hranoliek a ďalších jedál. Z oleja filtrovaním odstránil čiastočky až 20-násobne tenšie ako ľudský vlas. Z jazdenej Octavie vyčerpal všetku naftu a po natankovaní oleja fungovala prekvapivo dobre. Zvuk motora, pocitové zrýchlenie a aj celkový prejav vozidla ostal nezmenený. Jediným rozdielom bola "vôňa" za autom. 

Bezprostredné pocity z prejavu vozidla sú jedna vec a jazda na olej má svoje negatíva. O 20 % vyššia spotreba je vzhľadom na jeho cenu iba maličkým negatívom. Vyššia viskozita oleja v porovnaní s naftou však spôsobuje problém pri studených štartoch. Alex ako riešenie takéhoto problému navrhol osadenie ďalšej nádrže špeciálne pre olej s možnosťou prepínania spaľovania nafty a oleja. Z dlhodobého hľadiska má používanie rastlinného oleja na motor negatívny vplyv. Postupom času môže strácať výkon, a aj sa úplne zničiť. Problémom je karbonizácia oleja vo vstrekovacích tryskách a ďalších častiach motora.

Tagy

Pokračovať v čítaní