Autosuv.sk

Ostatné

Spoznali sme autá, ktoré si najlepšie držia cenu

Zostatková cena po štyroch rokoch môže výrazne zmeniť pohľad na ekonomickú (ne)výhodnosť kúpy konkrétneho auta.
Spoznali sme autá, ktoré si najlepšie držia cenu

Pri kúpe vozidla hodnotíme množstvo pre a proti. Jedným z kritérií sú náklady a ekonomika prevádzky. Najčastejšie do nich započítame cenu nového vozidla a prevádzkové náklady v podobe spotreby a možno aj pravidelného servisu. Niekto sa na to pozerá podrobnejšie a počíta aj s vyššími budúcimi investíciami do veľkých a širokých pneumatík na svoje SUV, prípadne s dvojnásobne drahšími brzdami a súčasne s ich kratším intervalom výmeny na svoje športové auto. Pri hodnotení ekonomiky kúpy a prevádzky auta však netreba zabúdať ani na zostatkovú hodnotu. Cena vozidla klesne okamžite po opustení predajne a ďalej klesá spolu s vekom a aj s počtom najazdených kilometrov.

Každoročne vyhlasuje víťazov s najnižšou stratou hodnoty podľa jednotlivých kategórií nemecký Auto Bild. Pri udeľovaní cien Wertmeister (majster hodnoty) vychádza z dát spoločnosti Schwacke. Nemci hodnotili zostatkovú cenu štvorročných áut s rôznym nájazdom kilometrov. Elektromobily v priemere za rok najazdia 10 000 km (čiže 40 000 pri štvorročnom aute), malé autá 11 000 km, menšie SUV a športové autá 15 000 km a ostatné kategórie v priemere 20 000 km. Svoju hodnotu si najviac drží Porsche 911 GT3. To však patrí do kategórie áut, ktorým s pribúdajúcimi rokmi (možno desaťročiami) začne cena rásť. Celkové víťazstvo športového Porsche preto nie je prekvapením. Faktom ale je, že Porsche ovládlo až tri kategórie a cenu si dobre drží napríklad aj Macan, ktorý sa pravdepodobne nestane vyhľadávaným zberateľským kúskom. Viac už v tabuľke s víťazmi v jednotlivých kategóriách. V poslednom stĺpci je vyjadrená zostatková hodnota, vyjadrená v percentách z nadobúdacej ceny (čím vyššie percento, tým je zostatková hodnota vyššia). Nie všetky vozidlá v tabuľke sú na trhu už štyri roky. Ceny vozidiel sú odhadované na základe vývoja trhu s jazdenými vozidlami a predpovede jeho chovania do budúcnosti.

Kategória Model Zostatková hodnota
Elektromobil Hyundai Ioniq Electric 58,61 %
Mini autá Kia Picanto 1,2 ISG 62,83 %
Malé autá MINI One 62,83 %
Kompaktné autá Mercedes triedy A 250 7G-DCT 59,71 %
Nižšia stredná trieda Škoda Octavia 1,8 TSI DSG 53,50 %
Stredná trieda BMW 540i xDrive 52,15 %
Luxusné autá Porsche Panamera 4 61,64 %
Športové autá Porsche 911 GT3 66,52 %
MPV Opel Zafira 1,6 DIT 53,61 %
Dodávky Mercedes triedy V 220d 7G-Tronic 52,81 %
Malé SUV BMW X1 sDrive 18i 59,29 %
Kompaktné SUV Porsche Macan Turbo PDK 65 %
SUV Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI 4Motion 58,6 %

zdroj: autobild.de

Tagy

Pokračovať v čítaní