Autosuv.sk

Ostatné

Nové modely Volkswagenu a Seatu majú problém s bezpečnostným pásom, nepoužívajte stredné sedadlo

Bezpečnostný pás spoločnosti Takata sa pri plne obsadenom aute môže odopnúť v kritickom momente pri náhlej zmene smeru jazdy.
Nové modely Volkswagenu a Seatu majú problém s bezpečnostným pásom, nepoužívajte stredné sedadlo

Bezpečnostný pás spoločnosti Takata sa pri plne obsadenom aute môže odopnúť v kritickom momente pri náhlej zmene smeru jazdy.

Volkswagen a Seat čelia trochu kurióznemu problému, ktorý sa týka modelov Polo, Ibiza a Arona. Pri plnom obsadení vozidla sa môže pri úhybnom manévri uvoľniť bezpečnostný pás pasažiera vzadu vľavo. Na problém prišiel fínsky magazín Tekniikan Maailma počas testovania áut. Fíni sa zamerali na jazdné vlastnosti pri plne obsadenom aute. Jednou zo základných skúšok je v takomto prípade zvládnutie vyhýbacieho manévru. Ako ukazuje nasledujúce video, pasažier vzadu vľavo sa v kritickom momente nemôže spoľahnúť na bezpečnostný pás.

Celý problém pritom vzniká jednoducho a nejde o mechanické zlyhanie pásu. Úchyty pásov v mieste, kde ich zacvakávame medzi sedadlá, sú umiestnené tak nešťastne, že pasažier sediaci v strede sa pri väčšom naklonení vľavo zaprie o úchyty a zatlačí priamo na poistku, čím dôjde k odopnutiu pásu. Spoločným menovateľom áut, ktorých sa problém týka, je platforma MQB A0 a bezpečnostné pásy spoločnosti Takata vo svete známej kvôli nebezpečným airbagom. V tomto prípade je však zrejme problémom spôsob rozmiestnenia zámkov na pásy na sedadlách. Na druhej strane redaktori Tekniikan Maailma podrobili rovnakému testu aj Volkswagen T-Roc a žiadny problém nezaznamenali. V T-Rocu sú použité pásy iného výrobcu. "Dôvodom odopínania pásov je kombinácia rozmiestnenia úchytov a veľmi citlivé tlačidlo na odopnutie pásov, vyrobených Takatou", uvádza Tekniikan Maailma. 

Na problémy už reagovali aj hovorcovia jednotlivých značiek. "V rámci okamžitej reakcie budeme informovať zákazníkov, aby nepoužívali stredné zadné sedadlo v modeloch Polo (novej generácie), pokiaľ nebudú autá vybavené upravenými zámkami pásov", citoval portál Autocar hovorcu Volkswagenu. "Pracujeme na možných riešeniach a budeme vás informovať o našom konečnom riešení tak skoro, ako to pôjde", reagoval na problém hovorca Seatu.

Tagy

Pokračovať v čítaní