Autosuv.sk

Ostatné

Najlepšie autá do 10 000 eur: Prinášame vám zoznam toho najlepšieho

Desaťtisíc eur. Za toľko peňazí si môžete na trhu s jazdenými automobilmi kúpiť už takmer čokoľvek. Toto je zoznam toho najlepšieho, čo podľa nás slovenské autobazáre ponúkajú.
Najlepšie autá do 10 000 eur: Prinášame vám zoznam toho najlepšieho

Desaťtisíc eur. Za toľko peňazí si môžete na trhu s jazdenými automobilmi kúpiť už takmer čokoľvek. Toto je zoznam toho najlepšieho, čo podľa nás slovenské autobazáre ponúkajú.

Vybrať tie najlepšie autá do desaťtisíc eur vôbec nie je jednoduché. Pri našom výbere sme zvážili náklady na údržbu, výskyt áut na Slovensku a renomovanosť značky. Prinášame vám tie najlepšie autá v štyroch kategóriách.

Rýchle strely

 

Automobily v tejto kategórií nie sú ani veľmi praktické, ani veľmi priestranné. Miesto toho ponúkajú úžasný jazdný zážitok a nespútaný výkon. Sú to jednoducho dostupné delá.

Mazda RX-8

Pre bežného vodiča bude RX-8 absolútnou neznámou. Tento model na Slovensku takmer nie je, no predsa sa dá v bazáre zohnať. Toto auto vás dostane do vytŕženia. Dvere po oboch stranách sa otvárajú oproti sebe ako v Rolls Royce, ručná brzda akoby bola od výroby pripravená na driftovanie a neskutočný Wankelmutov motor sa starajú o neopakovateľný zážitok. Motor sa vytáča do obrovských otáčok ako na motorke a počas prevádzky sa takmer vôbec netrasie. Vďaka svojej stavbe je oveľa výkonnejší ako dnes bežne používané motory. Veď posúďte sami. Mazda má objem motora 1.3 litra a výkon 170 kW.

Dôvodov, prečo sa tento motor neuchytil, je viacero. Motor nespaľuje palivo tak dokonale a nedokáže dosiahnuť také kompresné pomery, aké sa dnes bežne dosahujú pri valcových motoroch. Z toho dôvodu má vyššiu spotrebu takmer o 20% a emisné normy dnešných motorov by mu iste zlomili krk. Ďalším problémom je, že spaľuje olej a samotný výbuch je vždy realizovaný iba v jednej časti motora. To má za následok nerovnomerné opotrebenie systému a ešte väčšie problémy s kompresiou a tesnením. Na rotačnom motore si ale napriek tomu musíte zajazdiť. Auto s jedným z nich môže byť vaše už aj do 5 000 eur. Aspoň vám ostane viac peňazí na palivo a opravy. 

zdroj: Mazda

Audi TT

Automobil Audi TT prvej generácie zoženiete takisto vo veľmi nízkej cene. Dať za jedenásťročné auto desatinu kúpnej ceny je celkom terno. A predovšetkým, keď ju dáte za toto Audi. Perfektný roadsterový vzhľad a kvalitné nemecké spracovanie robia z tohto auta naozaj atraktívny technologický kúsok. Pri váhe 1,3 tony je aj úplne základný, turbom preplňovaný, benzínový štvorvalec 1.8T viac ako dostačujúci. Presný výkon je závislý od konkrétneho motora, pretože Audi tento motor počas produkcie modelu niekoľkokrát prerábalo. Tak sa dostali zo 110 kW až na výkon 176 kW pri tom istom objeme. Ak by vám ani tento výkon nestačil, môžete siahnuť aj po 3.2 litrovom VR6. Zrýchlenie automobilov sa pohybovalo v rozmedzí od 8,6 do 6,4 sekundy. Ak hľadáte naozaj rýchle auto za prijateľné peniaze, tento roadster si zaobstaráte takmer za facku.

zdroj: Audi

Rodinné vozidlá

Takmer každý z nás si raz založí rodinu a potreby sa úplne zmenia. Zrazu už nebude dôležitá rýchlosť, ale aby auto malo dostatok priestoru. A aby bolo podľa možností čo najbezpečnejšie. Keďže veľa peňazí bude potrebné investovať do detí, mohlo by aj menej žrať...

Ford Focus kombi

Tretia generácia automobilu Ford Focus sa začala vyrábať v roku 2010 a je našou voľbou pre skvelé rodinné auto do 10 000 eur. V testoch EURO NCAP získal Ford 5 hviezdičiek a pri teste bezpečnosti detí vo veku okolo troch rokov obdržal plný počet bodov. Takisto bol ocenený špeciálnymi cenami za technológiu Active City Stop, asistena jazdy v pruhu a systém varovania pred únavou. Auto nie je iba bezpečné, ale aj priestranné. S objemom batožinového priestoru 476 litrov doň zmestíte detský bicykel, kolobežku, korčule a ešte vám ostane aj miesto na nákup. Navyše s niektorými motorizáciami ste schopní jazdiť už za 4 l/100km. Váš môže byť za menej ako desaťtisíc.

zdroj: Wikimedia.org

Škoda Octavia kombi

Akékoľvek auto značky Škoda hádam na Slovensku vôbec netreba predstavovať. Škoda Octavia druhej generácie sa vyrábala takmer celé desaťročie až do roku 2013, kedy bola nahradená novou generáciou. Či už ide o predfaceliftovú verziu alebo tú po liftingu, každá Škoda je spoľahlivé auto s minimálnymi prevádzkovými nákladmi. V roku 2004 bol uskutočnený crash test vozidla a škoda obstála uspokojivo, dostala 4 EURO NCAP hviezdičky. I keď nie je taká bezpečná ako novší Focus, stále má čo ponúknuť. Okrem porovnateľne nízkej spotreby sú pri Octavií oveľa nižšie obstarávacie náklady. Najstarší model druhej generácie sa dá zohnať už od 3 500 eur. A keďže je Škoda na Slovensku veľmi rozšírená, aj za servis zaplatíte menej. Našou radou je ale voliť model bez automatickej prevodovky, keďže tá môže byť problémová.

zdroj: Škoda

Výkon a spotreba by sa mali v tejto kategórií snúbiť. Auto nemusí byť veľké, nech sa s ním ľahko parkuje a nech je mrštné ako strela. Najdôležitejšie je, aby to bola ikona.

Honda Civic

Honda Civic jednoznačne ikona je. Staré Need For Speed a iné pretekárske hry ju zobrazovali medzi tými najvýkonnejšími roadstermi éry. Jej výkonný VTEC a jednoduchá stavba bez prehnane komplikovaných technológií vydláždili cestu úpravcom áut. Ak zháňate dobré auto pre študentov s dostatočným priestorom, uspokojivým výkonom a relatívne prijateľnou spotrebou, Civic je rozhodne dobrá voľba. V cenovej relácií do 10 000 eur pripadajú do úvahy dve generácie vozdila. Ôsma a deviata generácia sa vystriedala na prelome roku 2011 a obe majú čo ponúknuť. Okrem systému štart stop a úspornejšej jazdy má nová generácia predovšetkým úplne odlišný dizajn. Výhodou staršej generácie je naopak nekomplikovanosť. Menej technológií znamená nižšie servisné náklady. Za auto zaplatíte v závislosti od generácie sumu v rozmedzí od štyroch do desiatich tisícov eur.

zdroj: Honda/ Wikimedia.org

Volkswagen Golf

Rabbit, Baribe, Golf. Tri pomenovania v rôznych kútoch sveta popisovali ten istý automobil. Ikona, ktorá uzrela prvýkrát svetlo sveta v roku 1974, pokorila pred tromi rokmi hranicu 30 miliónov predaných kusov. Auto si získalo najväčšiu popularitu v časoch minulých, kedy si vďaka svojmu pomeru výkonu, ceny a jazdného zážitku získalo nejedného obyvateľa skazeného imperialistického bloku. Golf prvej generácie a slávny originálny Golf GTI vydláždili cestu aj Golfu šiestej generácie, ktorý je našou ďalšou voľbou najlepšieho študentského auta do 10 000 eur. I keď tu to bude s financiami natesno, stále do limitu nájdete kus, ktorý bude mať prijateľný nájazd a snáď aj úplnú servisnú históriu.

V ponuke Golfu sa nachádza množstvo motorov od benzínových cez naftové až po takzvaný BiFuel, čiže továrenská verzia LPG/Natural 95. Výkonovo nájdete Golfy v rozmedzí od 59 až do 199 kW (vo verzií Golf R). Pri tomto Volkswagene ale opäť nejde iba o výkon a čísla. Práve ikonickosť je dôležitá. Ten pocit, keď ako študent nastúpite do auta, o ktorom viete, že udáva stanovisko. Že za vás vypovedá. Podobne ako pri Civicu, aj pri Golfe tento pocit jednoducho je. Okrem toho aj Golfy (no najmä tie staršie) sú ľahko upraviteľné a na trhu nájdete náhradné diely na údržbu relatívne rýchlo a lacno.

zdroj: Volkswagen

Elegantné autá

Auto typické pre poisťovacieho agenta, multilevelmarketéra alebo kohokoľvek, kto sa chce navonok prezentovať tým, na čom jazdí. Autá sú elegantné, no nie sú to vlajkové lode, čiže nie sú najdrahšie na údržbu. Čo je však to najhlavnejšie, ich značka má cveng.

BMW radu 3

Ich revírom je diaľnica, ich tempo je vražedné. Ani netreba pokračovať a každému je jasné, o aký seriál ide. Mnohí dokonca toto auto nepoznajú ako "trojkové bávo," ale ako auto Semira Gerkhana z diaľničnej polície. Nečudo. Seriál sa vysiela od roku 1995 a v každom dieli je po Semirovom boku okrem jeho parťáka, ktorý sa mení, aj auto, ktoré sa nemení. Akurát modernizuje. So štyridsaťdvaročnou históriou je generácia E90 v poradí piatym nasledovníkom svojho rodu. Aj tento model ponúka širokú škálu motorov v rozmedzí od 80 do 309 kW (M3) a  najlepším zrýchlením na 100 km/h iba za 4,9 sekundy. Auto má vychýrený zadný pohon BMW a väčšina modelov aj od výroby tvrdšie pruženie pre maximálny športový zážitok. A čerešnička na torte? Napriek všetkej športovosti si zachovávate elegantnosť a gráciu. Akurát rátajte s tým, že na ňu miniete celý rozpočet.

zdroj: BMW

Mercedes Benz triedy C

Úplnou náhodou sa nám medzi najelegantnejšie autá do 10 000 eur dostali obe autá parťákov zo seriálu o akčných policajtoch. Mercedes Benz triedy C vždy šoféroval a rozbíjal Semirov kolega Tom Kranich, ale aj ďalśí. Tretia generácia triedy C znamenala pre Mercedes veľkú zmenu. Od oblúkových predných svetiel sa vrátil naspäť k hranatému, no modene vyzerajúcemu prevedeniu. Masívna pochrómovaná mriežka chladiča navodila svojou mohutnosťou dojem o triedu väčšieho auta a vozidlo celkovo pôsobilo úplne odlišne od svojho staršieho brata. Aj pod kapotou tohto auta dokážete nájsť motory s výkonom až 380 kW. Pravdepodobne však nie v cenovej kategórií, v ktorej sa pohybujeme. Už bežná verzia tohto auta totiž stojí okolo 9 500 eur.

zdroj: Mercedes Benz

Tagy

Pokračovať v čítaní