Auto.sk Auto.sk

Život vodiča

Ktoré autá sa kradnú najviac a o ktoré naopak nie je záujem?

Vytipované vozidlá sa kradnú z dvoch dôvodov.
Ktoré autá sa kradnú najviac a o ktoré naopak nie je záujem? www.freepik.com

Prázdne parkovacie miesto, na ktorom ste večer nechali zaparkované vozidlo, ráno zíva prázdnotou a vám zostávajú len oči pre plač. Kto podobnú situáciu nikdy nezažil, nemôže pochopiť ten stav bezradnosti, ktorý majiteľ v danej chvíli pociťuje. Aj takéto prípady sa však dejú na dennej báze a zlodeji vymýšľajú neustále sofistikovanejšie praktiky, ktoré im pomáhajú k nelegálnemu obohateniu. Vytipované vozidlá sa kradnú z dvoch dôvodov a to buď na rozpredanie, kedy je dané auto bezprostredne po odcudzení rozobraté do najmenších dielov, vhodných na predaj a všetko nepotrebné sa zlikviduje. Druhým dôvodom je krádež konkrétneho modelu na objednávku. To znamená, že odcudzené vozidlo putuje s najväčšou pravdepodobnosťou do zahraničia, kde sú mu vystavené „nové“ falošné doklady a s dávkou šťastia sa ho postupne podarí zlegalizovať. Ktoré vozidlá sú v našich končinách kradnuté najviac, a naopak o ktoré zlodeji nejavia záujem?

TheDigitalWay - Pixabay

V prípade krádeží vozidiel, určených na rozpredanie, ide samozrejme o dopyt. Preto sú častými terčami odcudzenia najmä modely, ktorých nie je na trhu príliš veľa, ale naopak ani málo. Často sa jedná o vozidlá klasických značiek v športovej výbave, napr.: Golf GTI, Octavia RS, Ibiza Cupra, ale tiež staré vozidlá, ktorých pomaly ubúda a v prípade, že niekto bude doma renovovať svoju Ladu, bude potrebovať náhradné diely, ktorých cena kvôli nedostatku nebude malá. V prípade krádeží vozidiel na objednávku ide najmä o značky BMW, Mercedes-Benz, Range Rover, Lexus, Toyota, Mazda, Honda a pri ostatných známych značkách ide najmä o motorizáciu a výbavu. Najmenej prípadov krádeží bolo zaznamenaných pri značkách Volvo, Chrysler, Dodge, Ssang Yong a celkovo pri tých, ktoré sa na našich cestách často nevyskytujú a teda dopyt po náhradných dieloch nie je dostatočný. 

Populárnym spôsobom kradnutia áut bolo v posledných rokoch oklamanie bezkľúčového systému. Ako to funguje v praxi, si môžete prečítať v nasledujúcom článku - KLIKNITE SEM!

Medzitým prišli automobilky s riešením tohto problému. Test odolnosti bezkľúčového systému pred zlodejmi urobila spoloćnosť Thatcham Research. Postupne vyskúšala 18 vozidiel a výsledky testovania si môžete pozrieť v našom ďalšom článku - KLIKNITE SEM!

Článok vznikol v spolupráci s Gafa Auto.

Pokračovať v čítaní