Autosuv.sk

Ostatné

Koenigsegg ukázal Mega-GT pre štyroch: Jeho názov bude pre Slovákov smiešny

Švédsky výrobca superšportov prišiel s autom, ktoré odvezie celú rodinu. Športové mega GT je nádherné a prvýkrát v histórií značky skutočne pre štyroch. Len škoda toho názvu, za ktorý sa mu na Slovensku pravdepodobne vysmejeme.
Koenigsegg ukázal Mega-GT pre štyroch: Jeho názov bude pre Slovákov smiešny

Švédsky výrobca superšportov prišiel s autom, ktoré odvezie celú rodinu. Športové mega GT je nádherné a prvýkrát v histórií značky skutočne pre štyroch. Len škoda toho názvu, za ktorý sa mu na Slovensku pravdepodobne vysmejeme.

"Vrcholový výkon doteraz patril svetu dvojmiestnych automobilov s veľmi malým batožinovým priestorom - až doteraz," hovorí generálny riaditeľ a zakladateľ Christian von Koenigsegg. O novom aute sa vyjadril, že ide o úplne novú kategóriu auta, kedy extrémny megašport dostane priestranný interiér a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu. Túto novú kategóriu automobilka nazvala Mega-GT.

Koenigsegg Gemera
Koenigsegg

Je nám veľmi ľúto, že tohtoročný Ženevský autosalón organizátori odpískali, no nové a fascinujúce modely sa na svet musia dostať aj tak. Koenigsegg, ktorý prepisuje históriu značky nie je výnimkou. A automobilka si pri jeho predstavení dala extrémne záležať na tom, aby z neho spravila niečo naozaj výnimočné.

Koenigsegg Gemera
Koenigsegg

Napríklad, štvormiestny diabol už nemá výkon udávaný v kilowattoch. Auto je vybavené dvomi elektromotormi vzadu a jedným vpredu na kľukovom hriadeli. Okrem toho ho poháňa aj dvojlitrový trojvalec preplňovaný dvomi turbami. Táto fascinujúca kombinácia štyroch motorov vypumpovala maximálny výkon až 1,27 megawattu (teda 1270 kW). V megawattoch sa vyjadruje výkon jadrového reaktora a nie štvormiestneho auta! Aspoň doteraz to tak bolo. 

Koenigsegg Gemera
Koenigsegg

Neuveriteľné je, že len samotný trojvalec automobilka vyladila na výkon takmer 450 kW. Automobilka ho prezýva Tiny Friendly Giant, teda malý priateľský obor. Predstavte si, že by ste vy mali takého obra vo vašej Fabii alebo Cliu.

Koenigsegg Gemera
Koenigsegg

Ďalším dych berúcim faktorom je zrýchlenie. Predstavte si, že za ten čas, čo vy prečítate túto vetu, Koenigsegg zrýchli z 0 na 100 km/h. Megašportu to trvá neuveriteľných 1,9 sekundy aj vďaka krútiacemu momentu 3500 Nm. Ručička tachometra sa zastaví na 400 km/h. V prípade jazdy čisto na elektrinu je rýchlosť obmedzená na 300 km/h s dojazdom približne 50 km.

Koenigsegg Gemera
Koenigsegg

Na jednej strane stojí výkon, ktorý by ste pripisovali skôr stíhačke, na strane druhej zase komfort, ktorý vám s tým výkonom absolútne nejde dokopy. Auto je totiž skutočne pre štyroch. Je vybavené štyrmi držiakmi na teplé nápoje, štyrmi držiakmi na studené nápoje, štyrmi svetlami na čítanie (asi, keby vodič popri jazde 400 km/h dostal chuť na Dostojevského), bezdrôtovými nabíjačkami telefónov, vyhrievanými sedadlami, trojzónovou klimatizáciou, palubnou wifi a multimediálnymi obrazovkami vpredu i vzadu. Toto auto jednoducho nie je z reality.

Koenigsegg Gemera
Koenigsegg

Z veľmi blízkej reality však je jeho názov. Z obrázkov ste iste vyčítali, že automobilka ho pomenovala Gemera. Ak si toto meno napíšete do slovenského Googlu, o aute vám pochopiteľne nevyjde prakticky nič. Ale pri limitovanom počte 300 kusov nám to môže byť prakticky jedno. Do slovenského regiónu sa aj tak pravdepodobne nikdy nedostane.

Tagy

Pokračovať v čítaní