http://sk.hit.gemius.pl/lshitredir/id=.Kg1L3AogVV7VoRsjQw6zMbfj52YXNr6H7USs18tFSL.07/fastid=fkceldpfnabsrrkjnvevsywjrymb/stparam=qflebrdjha/nc=0/gdpr=0/gdpr_consent=/url=

Auto.sk Auto.sk

Život vodiča

Koenigsegg Jesko Absolut: Toto auto ide 531 km/h

Švédsky Koenigsegg sa tento rok rozbehol. Po uvedení superšportu pre štyroch prináša auto, ktoré prekoná hranicu 500 km/h. Model Jesko Absolut ich za hodinu zvládne až 531.
Koenigsegg Jesko Absolut: Toto auto ide 531 km/h

Švédsky Koenigsegg sa tento rok rozbehol. Po uvedení superšportu pre štyroch prináša auto, ktoré prekoná hranicu 500 km/h. Model Jesko Absolut ich za hodinu zvládne až 531.

O titul najrýchlejšieho auta sa dlho bila francúzska automobilka Bugatti so švédskym Koenigseggom. Na autosalóne v Ženeve sa však objavilo vozidlo, ktoré celé nezhody vyriešilo. Áno, čítate správne. Auto na autosalóne skutočne bolo vystavené napriek tomu, že jeho brány sa napokon neotvorili. Koenigsegg Jesko Absolut je pomenovanie modelu, ktoré nám tradične spôsobuje úsmev na tvári (názvoslovie značky je naozaj vtipné). Okrem mena je to však stelesnenie výkonu a adrenalínu. Navyše je to najrýchlejší Koenigsegg, aký kedy automobilka vyrobila i vyrobí.

Jesko Absolut Koenigsegg
Zľava: Jesko Absolut, Jesko (Koenigsegg)

Model je poháňaný päťlitrovým osemvalcom V8 s dôrazom na čo najnižšiu hmotnosť. Vývojári zapracovali na každom detaile, a tak napríklad kľukový hriadeľ váži iba 12,5 kilogramu. Oveľa viac fascinujúci je výkon, ktorý na bioetanole dosahuje až 1195 kW. Nejde teda o najvýkonnejšie auto značky, tým je Gemera, ale vďaka váhe a koeficientu odporu 0,278 Cd dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť podľa odhadov až 531 km/h. Toto číslo je iba matematický odhad, v realite ho nikto neskúšal. Zatiaľ.

Jesko Absolut Koenigsegg
Zľava: Jesko Absolut, Jesko (Koenigsegg)

Momentálnym držiteľom rekordu najrýchlejšieho auta je špeciálna úprava Bugatti Chiron Super Sport 300+. To sa dostalo na úroveň 490,484 km/h. O tom, kto a kde sa pokúsi prekonať stanovený rekord, zatiaľ informácie nie sú. Dá sa však očakávať, že na tento kúsok nepostačí ani pristávacia dráha, na ktorej sa rýchlosť zvykne merať pravidelne. Pri deklarovanej rýchlosti totiž prejde auto za sekundu takmer 150 metrov. Aj tú najdlhšiu pristávaciu dráhu by tak v plnej rýchlosti prešlo za približne 30 sekúnd.

Tagy

Pokračovať v čítaní