http://sk.hit.gemius.pl/lshitredir/id=.Kg1L3AogVV7VoRsjQw6zMbfj52YXNr6H7USs18tFSL.07/fastid=fkceldpfnabsrrkjnvevsywjrymb/stparam=qflebrdjha/nc=0/gdpr=0/gdpr_consent=/url=

Auto.sk Auto.sk

Život vodiča

Genesis GV80 zvolávajú do servisu. Automatická prevodovka niekedy omylom zaradí spiatočku

Za zaradenie spiatočky v momente, keď je volič automatickej prevodovky v polohe "D", je zrejme zodpovedný chybný softvér systému start/stop.
What happens if you put your car in REVERSE while driving? (Things NOT to do while driving) - YouTube

Za zaradenie spiatočky v momente, keď je volič automatickej prevodovky v polohe "D", je zrejme zodpovedný chybný softvér systému start/stop.

Luxusné SUV Genesis GV80 bolo odhalené len pred pár týždňami, a už čelí zvolávacej akcii, ktorú ohlásilo Ministerstvo dopravy Južnej Kórei. Dôvodom je softvérový problém systému start/stop. Ministerstvo problém presne nešpecifikovalo, len oznámilo, že zvolávacia akcia je výsledkom radenia (prevodových stupňov), ktoré "nie je normálne". Portál Carscoops s odvolaním sa na kórejský web Motograph informuje, že vozidlo za určitých podmienok zaradí spiatočku, aj keď je na voliči automatickej prevodovky nastavené písmeno D - čiže jazda vpred. Keďže ide o chybu, súvisiacu so systémom start/stop, môžeme predpokladať, že k problému zrejme dochádza za určitých podmienok v momente, keď je aktivovaný start/stop po zastavení vozidla. Na odstránenie chyby musia zákazníci navštíviť servis a nechať si aktualizovať softvér.

Ešte sme sa nestretli s prípadom, aby vozidlo s automatickou prevodovkou samé zaradilo spiatočku. Navyše sú chránené aj proti prípadnej chybe vodiča. Staršie modely počas jazdy jednoducho zasekli páku a vodič mohol akurát zaradiť neutrál, ale nie spiatočku. Novšie to majú vyriešené softvérom, s pákou/voličom síce pohnete, možno sa rozsvieti svetlo spiatočky, prípadne sa aj aktivuje cúvacia kamera, ale prevodovka reálne spiatočku nezaradí. Dokumentuje to aj staršie video.

Obzvlášť dôležité je takéto správanie softvéru pri modeloch, kde sa aktivujú režimy automatickej prevodovky P,R,N a D pomocou tlačidiel a šofér do nich môže počas jazdy nechtiac drgnúť. Pred niekoľkými rokmi sme to schválne počas jazdy vyskúšali vo vtedy práve predstavenom Citroene C4 Cactus. So situáciou si poradil a príkaz jednoducho ignoroval.

Tagy

Pokračovať v čítaní