Auto.sk Auto.sk

Život vodiča

Fiat schválil elektromobil: Model Centoventi pôjde do výroby

Talianska automobilka zaradí do svojej produkcie prvý čisto elektrický model. Inšpiroval sa svojim najmenším hráčom, Pandou.
Fiat schválil elektromobil: Model Centoventi pôjde do výroby

Talianska automobilka zaradí do svojej produkcie prvý čisto elektrický model. Inšpiroval sa svojim najmenším hráčom, Pandou.

Pred rokom sa predstavil ako koncept, dnes sa už pripravuje do výroby. Model Centoventi ste prvýkrát mohli vidieť na ženevskom autosalóne minulý rok. Vedenie mu dalo zelenú a zaradí ho do svojho portfólia. Pre portál Autoexpress to potvrdil prezident značky, Oliver Francois. Minimalizmus je podľa prezidenta budúcnosť elektromobility. Drahé autá na batérie nemôžu konkurovať bežným modelom s cenovkou často nižšou aj o polovicu. V prípade malých áut je trh o niečo naklonenejší elektromobilite. Sú totiž určené do mesta, a teda na kratšie trasy. Nehovoriac o tom, že práve mestá sú tými, kde infraštruktúra nabíjacích sietí prekvitá najviac.

Fiat Centoventi
Fiat

Centoventi vo svojom dizajne vo veľa veciach vychádza z Pandy, najmenšieho a najlacnejšieho modelu značky. Prakticky celá predná časť je svojim tvarovaním silne inšpirovaná. Dizajnovo je však podstatne prepracovanejšia. Interiér auta je modulárny. Na palube sa namiesto sedadiel nachádza priestor, do ktorého si môžete namontovať veci podľa vášho uváženia. Na výber prichádzajú napríklad sedadlá (logicky), ale aj špeciálne detské sedadlo, kôš na nákup alebo špeciálne detské sedadlo. Na palubnú dosku môžete takisto namontovať prístrojový panel či multimediálny systém vo viacerých veľkostiach, stojan na telefón, držiak na poháre a mnoho ďalšieho.

Fiat Centoventi
Fiat

Francois v rozhovore pre Autoexpress uviedol, že technologicky bude novinka podobná s modelom 500e, ktorý prináša elektrinu do obľúbenej talianskej ikony a prvýkrát elektrinu do osobných modelov talianskej značky vôbec. Ten je momentálne poháňaný 87 kilowattovým elektromotorom so 42 kWh batériou s rýchlonabíjaním. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h na úrovni 9 sekúnd je porovnateľné so spaľovacími motormi a maximálna rýchlosť 150 km/h je tiež uspokojivá. Najväčšou otázkou bude dojazd. Ten je v modeli 500e podľa cyklu WLTP rovných 320 km. V modeli Centoventi sa však bude líšiť podľa počtu modulov batérie, ktoré si kúpite. Dostanete sa tak na úroveň od 100 do 500 kilometrov. 

Tagy

Pokračovať v čítaní