Autosuv.sk

Ostatné

Expedičné Mitsubishi L200 sme vyskúšali v teréne

Prvé zoznámenie s expedičnými vozidlami bolo skôr o získaní predstavy, čo tieto autá zvládnu v teréne, ale aj o tom, ako sa v nich dá žiť počas niekoľkodňovej expedície.
Expedičné Mitsubishi L200 sme vyskúšali v teréne

Prvé zoznámenie s expedičnými vozidlami bolo skôr o získaní predstavy, čo tieto autá zvládnu v teréne, ale aj o tom, ako sa v nich dá žiť počas niekoľkodňovej expedície.

Mitsubishi oslavuje storočnicu a počas celého roka si pripomína veľké výročie značky. Už skôr sme sa venovali histórii a písali o prvých modeloch a dotkli sa vtedajších zaujímavých postupov pri vývoji a výrobe áut. Viac sa dočítate na nasledujúcom linku - KLIKNITE SEM!

Tentoraz nás slovenský importér japonskej značky pozval na spoznávanie limitov terénnych vozidiel. Okrem štandardných modelov L200 a Pajero boli súčasťou krátkej výpravy aj upravené verzie Expedition Edition. Do ich výbavy patrili prvky, ktoré oceníte v teréne – zakrytovanie podvozka a spodnej časti vozidla, terénne pneumatiky a navijak. Nechýbali však ani praktické veci, ktoré uľahčia život počas expedície mimo civilizácie. Máme na mysli strešný stan, markízu, stôl, stoličky, chladničku, varič, gril, riad, zásobník na vodu, večerné LED osvetlenie, prídavné nezávislé kúrenie a aj ďalšie drobnosti, potrebné počas expedície.

Mitsubishi L200
Martin Trenkler

Verzie Expedition boli v prípade nášho výjazdu do terénu len akousi ukážkou toho, čo všetko počas skutočnej expedície môže Mitsubishi ponúknuť. Počas pol dňa stráveného prevažne na lesných cestách sme nič s výnimkou navijaku nepotrebovali. V nádhernej prírode na Muránskej planine v okolí Tisovca sme len zľahka privoňali k tomu, čomu sa hovorí terén a expedícia. Čiastočne za to mohol aj predchádzajúci deň, kedy kolegovia vyskúšali limity L200 naplno. Auto ležiace na boku vyslobodili pomocou dvojice áut a ich navijakov. Treba však priznať, že to bolo skôr o šoférskej chybe, ako o limitoch samotného auta.

Mitsubishi L200
Martin Trenkler

O to ľahšiu trať absolvovala na druhý deň naša skupina. Napriek tomu sa ani v našej kolóne niektoré vozidlá nevyhli pomoci navijakov. Aj ľahký terén ukázal, že na prvom mieste je vodič, potom pneumatiky a na treťom auto a jeho schopnosti. Veľa dokáže pomôcť skúsený spolujazdec, ktorý poradí kadiaľ a ako sa cez terénnu prekážku pustiť. Nič však nenahradí vlastné skúsenosti a omyly. Keď strávite tri hodiny vyťahovaním auta pomocou navijaku z prekérnej situácie, tak rovnakú chybu viac už neurobíte. Auto môže byť vybavené uzávierkami, redukčným pohonom, všetkými možnými pomocníkmi, ale ak ich šofér nevie správnej chvíli využiť, sú zbytočné. My sme veľkú časť cesty absolvovali so zapnutou redukciou. Terén nebol náročný, ale vyžadoval pomalé a skôr presné prejazdy. Ako nám vysvetlil náš sprievodca: "v teréne sa netreba zbytočne ponáhľať".

Mitsubishi Pajero
Martin Trenkler

Výraznejšie zatlačenie na plyn sa vyžaduje pri prejazde miest s množstvom blata. Auto získa pred nájazdom do takéhoto úseku dostatočnú hybnosť a kolesá pri rýchlejšom otáčaní vyhadzujú blato von z dezénu a môžu znovu zabrať. Vždy však záleží od konkrétnej situácie, ako sa zachovať. My sme "viac plynu" potrebovali skôr pri vjazde do strmých výjazdov. Pritom treba myslieť na správny spôsob nájazdu a nájazdový uhol, ktorý vozidlo ešte zvládne.

Mitsubishi
Martin Trenkler

Našich pár chvíľ v ľahkom teréne bolo len slabým odvarom proti tomu, čo skutoční králi terénu zvládnu. Viac nás preto uchvátili zážitky z ozajstných expedícii. Ťažko sa o tom píše autorovi, ktorý ich nezažil. Ale máme pre vás dobrú správu. Už o pár dní sa náš kolega, Rasťo Chvála, na jednu skutočnú expedíciu s Mitsubishi vydá a zažije všetko, čo k tomu patrí - terén, pobyt v divokej prírode, spanie na streche v stane, ale aj grilovanie a prípravu jedla v lone prírody. Zatiaľ aspoň pre krátke priblíženie našich zážitkov ponúkame fotogalériu z krásnej slovenskej prírody.

zdroj: Martin Trenkler

Tagy

Pokračovať v čítaní