Auto.sk Auto.sk

Život vodiča

EÚ začne postupne od začiatku roka 2020 sledovať na diaľku spotrebu nových áut

EÚ začne sledovať spotrebu na nových modeloch homologizovaných v roku 2020, od januára 2021 bude sledovať spotrebu na všetkých nových autách.
EÚ začne postupne od začiatku roka 2020 sledovať na diaľku spotrebu nových áut

EÚ začne sledovať spotrebu na nových modeloch homologizovaných v roku 2020, od januára 2021 bude sledovať spotrebu na všetkých nových autách.

Boj s emisiami bol doteraz o prísnejších normách, po novom chce EÚ vedieť, ako sa to prejavuje v praxi. Od januára budúceho roka bude preto v nových autách nainštalovaný systém známy pod skratkou FCM (Fuel Consumption Monitor). Informáciu priniesol nemecký portál Focus.de. FCM bude povinne zavedený vo všetkých nových modeloch, homologovaných po 1.1. 2020. Staršie modely budú môcť ešte v budúcom roku automobilky predávať bez systému FCM. Od začiatku roku 2021 bude už FCM povinnou súčasťou všetkých nových áut. Meranie spotreby sa navyše netýka len tradičných áut so spaľovacím motorom, ale aj elektromobilov. Vďaka novému systému budú ukazovať presnejšie spotrebu aj palubné počítače, maximálna odchýlka dosiahne 5 %. 

Zatiaľ stále nie je známe, akým spôsobom bude EÚ dáta zbierať. Jednou z možností je napríklad odosielanie údajov z jazdy v reálnom čase vďaka internetovému pripojeniu, alebo pravidelné sťahovanie dát pri servisnej prehliadke alebo STK. Otázkou je, na čo vlastne informácie poslúžia. Jednou z možností, o ktorej sa hovorí, je nová daň za emisie CO2, ktorá s výškou spotreby priamo súvisí. Šoféri s ťažkou nohou by na takéto opatrenie mohli doplatiť. Pravdou však je, že už dnes všetci šoféri platíme vysoké spotrebné dane za palivo a čím vyššiu spotrebu dosiahnem, tým viac na dani odvedieme.

Tagy

Pokračovať v čítaní