Autosuv.sk

Ostatné

Škoda vrátila život jedinému zachovanému Laurin & Klement BSC z roku 1908

Laurin & Klement BSC z roku 1908 sa stal jedným z najcennejších exponátov v múzeu českého výrobcu. Pod kapotou 110-ročného veterána pracuje originálny motor s výrobným číslom 5635.
Škoda vrátila život jedinému zachovanému Laurin & Klement BSC z roku 1908

Laurin & Klement BSC z roku 1908 sa stal jedným z najcennejších exponátov v múzeu českého výrobcu. Pod kapotou 110-ročného veterána pracuje originálny motor s výrobným číslom 5635.

V Škoda Múzeu v Mladej Boleslavi pribudol "nový" výnimočný automobil. Ide o vozidlo Laurin & Klement BSC, ktorý tento rok oslavuje 110 rokov. Ide o jediný zachovaný exemplár z pôvodného počtu 12 vyrobených kusov. Skompletizovaný bol 12. júla 1908 a číslo motora 5635 potvrdzuje jeho originalitu. V priebehu času prešlo vozidlo rukami niekoľkých majiteľov. Podstúpil prestavbu na športový automobil, aby sa ako rekvizita mohol objaviť vo filme „Dědeček automobil, ktorý bol do československých kín uvedený 27. marca 1957. Neskôr sa niekoľkokrát zmenil vzhľad prednej kapoty, ale úpravám sa nevyhli ani blatníky a ďalšie detaily na vozidle. Väčšinou bola príčinou úprav potreba filmárov. Našťastie ostali zachované všetky podstatné mechanické prvky. Súčasťou zbierky Škoda Múzea sa Laurin & Klement BSC stal v roku 2016. Nasledovali dva roky úprav s cieľom priblížiť sa k originálnemu vzhľadu.

"Športovo koncipovaný Laurin & Klement BSC z roku 1908 je jediným zachovaným exemplárom z dvanástich vyrobených kusov. Po kompletnej oprave podvozka, motora, prevodovky, ale i ďalších častí a po ujednotení elektroinštalácie bola na vozidlo osadená karoséria, ktorá tvarovo zodpovedá dokumentácii. Dvojvalec s objemom 1399 cm3 teraz opäť spoľahlivo ožíva už po niekoľkých otočeniach štartovacou kľukou. Výsledok náročnej práce sa zaradil k najcennejším exponátom Škoda Múzea v Mladej Boleslavi", prezradila o novom exponáte vedúca múzea, Andrea Frydlová.

Tagy

Pokračovať v čítaní