Auto.sk Auto.sk

Testy

Test: Vyskúšali sme najvhodnejšiu motorizáciu pre Audi Q2

Predný pohon, automat a benzínový štvorvalec je ideálnou kombináciou pre Audi Q2.
Test: Vyskúšali sme najvhodnejšiu motorizáciu pre Audi Q2

Predný pohon, automat a benzínový štvorvalec je ideálnou kombináciou pre Audi Q2.

Svet automobilov sa prudko mení. Sme svedkami nástupu alternatívnych pohonov a postupného zavádzania jednotlivých prvkov autonómneho riadenia. Ide o proces, ktorý trvá už desaťročia a ešte nie je zďaleka na konci. Popri technických výdobytkoch podlieha automobilový priemysel aj módnym trendom. Najväčšou módnou vlnou posledného obdobia je bez pochýb masový nárast predaja SUV a crossoverov. V duchu, čo zákazník chce, to zákazník dostane, sa tomuto hromadne prispôsobujú prakticky všetky veľké automobilky. Výnimkou nie je ani Audi, ktoré svoje portfólium SUV rozširuje. Model Q7 postupne doplnili Q5, Q3 a naposledy Q2. Práve najmenší z modelov sme vyskúšali v našom teste.

Audi Q2 (16 obrázkov v galérii)

Vzhľad

Audi Q2 v sebe nezaprie DNA značky. Nájdeme tu množstvo spoločných čŕt vo vnútri, aj von. Typická predná maska a rovnako ladený interiér môže navodiť dojem, že pred nami stojí Audi ako ktorékoľvek iné, len v menšom. Keď si však postavíme vedľa seba modely Q3 a Q2 ukážu sa jemné rozdiely napríklad v líniách karosérie. Obe autá majú od seba takmer rovnako vzdialené nápravy, ale rozdielnu dĺžku. Odlišnosti sa potom prejavia v kratších previsoch. Zadnú časť výrazne menia svetlá, ktoré s ďalšími “Q“ modelmi majú málo spoločného. Dizajnéri síce spravili trochu iné Audi, ako sme zvyknutí, stále však nezabúdali na štýl. A do istej miery sa to podarilo. V tomto ohľade však veľmi záleží na zvolenej farbe. Zatiaľ, čo červená farba v kombinácii so striebornými zadnými stĺpikmi na seba doslova upozorňuje a v rade vozidiel pred nákupným centrom je napriek svojim rozmerom ťažko prehliadnuteľné, v konzervatívnych farbách zanikajú jeho tvary a stáva sa šedou myškou. Každý si tak môže prispôsobiť Q2 svojim predstavám.

Audi Q211
Michal Švančara

Interiér

Vo vnútri nájdeme kvalitný interiér, dobre vypracované detaily, čistý dizajn s minimom dobre usporiadaných tlačidiel a výborné ovládanie multimediálneho systému pomocou kruhového ovládača na stredovom tuneli. Tvar kruhu interiéru dominuje. Platí to pre volant s kruhovým stredom a aj pre výduchy ventilácie. Ak na niečom v Audi šetrili, tak potom na niektorých materiáloch a na displeji multimediálneho systému, ktorý sa v tomto prípade nezaťahuje do palubnej dosky. V malom aute je však takýto kompromis určite akceptovateľný. Dobrý dojem dotvárali príplatkové športové sedadlá s akurátnym bočným vedením. Dlhším postavám môže prekážať kratší sedák. Z hľadiska priestoru môže trpieť posádka vzadu. V menšom aute sa môžu pohodlne odviesť štyria nevysokí dospelí.

Audi Q220
Michal Švančara

Jazda

Podvozok posúva Audi Q2 trochu prekvapivo smerom k športovo ladeným autám. Negatívne sa to prejavuje na komforte pri jazde na rozbitých mestských cestách. Vo vyšších rýchlostiach niekedy horšie cestné spoje šofér precíti aj v riadení, najmä ak tlačí auto v zákrute k jeho limitom. Na druhej strane ostáva Audi Q2 ovládateľné a nevadia mu vysoké rýchlosti.

Podvozku v tomto ohľade dobre sekunduje benzínový štvorvalec 1,4 TFSI, ktorý je asi najväčšou zbraňou tohto auta. Nemá športový charakter, ale ide veľmi hladko a pocitovo má viac ako papierových 110 kW. Aj vďaka nemu sa s malým Audi dobre pohybuje v premávke. Ani v jednom momente počas predbiehania výkon neoprie posádku do sedadiel zásadným spôsobom, ale zaberá v širokom spektre otáčok. Navyše má dobré reakcie na stlačenie plynového pedálu.

Audi Q219
Michal Švančara

Z dynamiky neuberá ani jeho dobré zladenie so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Tá dobre využíva schopnosti motora a podraďuje, až keď je to naozaj nutné. Kombinácia predného pohonu, automatickej prevodovky a agregátu 1,4 TFSI crossoveru mimoriadne svedčí a podľa nás pokrýva potreby väčšiny šoférov takéhoto auta. Priemerná spotreba v teste 6,3 l/100 km je akceptovateľná vzhľadom na vysoký podiel jazdy po diaľnici a využívanie dynamických schopností auta. K znižovaniu spotreby si výrobca pomohol aj systémom pre deaktiváciu dvojice valcov. Pri nižších nárokoch na výkon tak pod kapotou pracovali iba dva valce. Pre šoféra bola táto zmena sotva citeľná.

Audi Q227
Michal Švančara

Záver

Audi Q2 začína na sume 23 400 eur, ale cena dobre vybaveného testovacieho kusa sa vyšplhala na takmer 38 000 eur. A za čo sa pripláca, keď ide v podstate o známu koncernovú techniku, ktorá je v iných autách lacnejšia? Bezpochyby sa pripláca aj za samotný fakt, že na prednej maske majú svoje miesto 4 krúžky. Čo si budeme hovoriť, Audi je silná značka a keby ju ľudia nekupovali, tak si to nedovolí. Ale okrem pocitu toho, že sedíte v Audi, dáva aj niečo navyše. Ponúka možno trochu abstraktný, ťažko opísateľný, ale výborný pocit z jazdy. Nie je totiž ľahké nájsť malé auto, v ktorom sa tak príjemne “hltajú“ stovky kilometrov cesty.

Audi Q2 vo videoteste Rasťa Chválu

zdroj: Youtube

Značka a model

Audi Q2

Verzia

Sport

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

23 400/28 900/37 935

Motor

prepĺňaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva; objem 1 395 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/5 000-6 000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

250/1 500-3 500

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/7

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

8,5

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,5-5,2/6,3

Objem palivovej nádrže (l)

50

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1 355/485

Objem batožinového priestoru (l)

405/1050

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2 601/4 191/1 794/1 508

Tagy

Pokračovať v čítaní