Autosuv.sk

Ostatné

Test Renault ZOE Z.E. 50: Väčší dojazd, väčší výkon, väčší sexepíl

Tretí Renault ZOE prichádza s úplne novým interiérom a dojazdom podobným niektorým konvenčným autám. Renault síce nenazýva nové ZOE novou generáciou, no posun dopredu je enormný.
Test Renault ZOE Z.E. 50: Väčší dojazd, väčší výkon, väčší sexepíl

Ak by niekto hľadal najpredávanejší európsky elektromobil v Nemecku, ostal by sklamaný. Spomedzi európskych elektromobilov je to práve Renault ZOE, ktorý žne úspech po celom starom kontinente. Z hľadiska dizajnu si v exteriéri zachováva svoje charakteristické črty. Vajíčkový dizajn prednej masky je doplnený športovejšími „žiabrami“ po bokoch a auto je vybavené novými svetlami vpredu i vzadu. Tyrkysová farba je charakteristická práve pre elektrický hatchback francúzskej značky.

Foto: Dejvo

V poslednej dobe hovoríme v súvislosti s interiérmi značky Renault o revolúcii. Inak tomu nie je ani tu. Stredovému panelu dominuje krásny rozmerný displej s multimediálnym rozhraním EasyLink, ktoré považujeme za veľký pokrok oproti predošlým verziám. Systém funguje prehľadne a rýchlo. Jedinou slabinou je navigácia, ktorá sa sem-tam dokáže zaseknúť. Ku cti jej slúži, že pri spustení navigácie zobrazuje aj hranicu vášho dojazdu v závislosti od aktuálneho nabitia batérie.Foto: Dejvo

Modernizáciou prešla aj digitálna prístrojová doska pred vodičom, ktorá poskytuje perfektné rozlíšenie a odozvu. Na jednej obrazovke zobrazuje všetky dôležité informácie, ktoré pre jazdu potrebujete.

Foto: Dejvo

V porovnaní s konvenčnými modelmi značky pôsobia sedadlá modelu ZOE o niečo lacnejšie. Spravili obrovský pokrok oproti predošlej verzii, no snahu znížiť váhu vozidla je na nich cítiť asi najviac. Vlastne, skôr vidieť ako cítiť. Nie sú výškovo nastaviteľné a uhol sklopenia sa ovláda prekvapivo kolieskom pri stredovom tuneli. Inak však držia v zákrutách úplne dostatočne k štýlu jazdy, ktorý sa od majiteľa elektromobilu očakáva. Zadné sedenie je viac menej núdzové.

Batožinový priestor bol, naopak, obrovským prekvapením v pozitívnom zmysle slova. Objem 338 litrov je pri elektromobile veľmi potešujúci a kufor je priestranný už na prvý pohľad. Vysoká nakladacia hrana môže sťažiť ukladanie ťažších vecí, no nikto neočakáva, že s autom budete sťahovať byt, či nosiť tehly na stavbu.Foto: Dejvo

Tou novinkou, ktorá môže zmeniť vnímanie elektromobilu v očiach najväčších skeptikov, je lepšia batéria a elektromotor. Agregát sa dnes dokáže vybičovať až na 99 kW a batéria narástla zo 40 na 51 kWh. V praxi to znamená dojazd podľa WLTP 395 km. Nám sa podarilo zájsť najviac 350 km, no báli sme sa zájsť na úplnú nulu.

Jazdne je toto auto, podobne ako prakticky väčšina elektromobilov, zábavné. Uloženie batérií v podlahe prospieva ťažisku a zvyšuje stabilitu v zákrutách. K „akčnému“ pocitu dopomáha aj rýchly odpich, vďaka ktorému na križovatke predbehnete hocijaké auto. Ak by sme mali ZOE porovnať s elektrickým MINI SE, zábavou z jazdy zaostáva. Ponúka však viac ako dvojnásobný dojazd na jedno nabitie. Ak chcete auto nabiť naplno, vyhraďte si na 22 kW nabíjacej stanici čas až tri hodiny. S nabíjaním z domácej zásuvky z 0 na 100% nepočítajte. Podľa tabuliek by ste to zvládli za 34,5 hodiny. Dôležité však je, že pri takomto dojazde auto nebudete musieť naplno nabíjať často. Ak jazdíte bežne iba do a z práce, vystačí vám pravdepodobne okolo 50 km dojazdu. Ten viete získať za pár minút.Foto: Dejvo

Nový Renault ZOE posunul hranicu elektromobility na novú úroveň. Dojazd sa konečne stal konkurencieschopným aj v tejto triede automobilov a auto bez problémov zvládne na jedno nabitie aj výlet do širokého okolia. Treba však stále myslieť na to, že prirodzené prostredie ZOE je stále mesto.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní