Autosuv.sk

Ostatné

Test Renault Clio 130 Tce: Útok dizajnom a svižnou jazdou

Renault Clio vo farbe Valencia oranžová je vyslovene dizajnovým skvostom. Relatívne silný motor ho však nezahanbí ani v rámci jazdných vlastností.
Test Renault Clio 130 Tce: Útok dizajnom a svižnou jazdou

Piata generácia ikonického Clia nám pristála v redakcii opäť a opäť v inej konfigurácii. Renault vo svojom štýlovom hatchbacku ponúka stovky možných kombinácií interiéru a exteriéru. Naše Clio dostalo Valencia oranžovú, ktorú ste predtým na žiadnom aute nemohli vidieť. Rozhodne pútala pohľady. Nie je to však len farbou.

O dizajne zovňajšku nového modelu sa automobilka vyjadrila ako o evolúcii toho dobrého, čo na štvrtej generácii bolo. A bolo toho relatívne dosť, keďže vonkajší dizajn si zachováva tradičné črty auta. Dominantný ostal francúzsky diamant v prednej maske, ktorému stále sekunduje chrómová lišta v prieduchu pre chladič. Novinkou sú však svetlá v tvare písmena C, ktorými si automobilka „podpisuje“ všetky svoje nové autá. Oranžovú farbu, do ktorej Renault svoje Clio odel, považujeme za výnimočnú farbu. Jednak z objektívneho hľadiska – prišla na trh až s touto generáciou – a jednak z nášho subjektívneho. Auto vyzerá veľmi pútavo a oranžová sa v temných podmienkach akoby až premenila na červenkastú. Lakovanie pútalo aj pohľady okoloidúcich, ktorých sme neraz pristihli, ako sa za autom otočili.

Foto: Dejvo

Interiérovú revolúciu sme spomínali už v predošlých recenziách. Kombinácia bielej, čiernej a červenooranžovej je veľmi príjemná a chválime mäkké plochy na palubnej doske, ktoré ešte dopĺňajú vizuálny zážitok o hmatový. Netajíme sa tým, že starý interiér Renaultu Clio sme považovali za jeden z menej pekných, a netajíme sa ani tým, že revolúcia, ktorá prišla s piatou generáciou, náš názor na interiér Renault úplne obrátila. V strede sa vyníma deväťpalcový panel multimediálneho systému EasyLink, ktorý je tiež dieťaťom revolúcie a nahradil pôvodný, nie príliš atraktívny, R-Link. Nový systém nielen vyzerá krajšie, ale ponúka oveľa viac funkcií. Medzi inými aj aktuálne správy o počasí, či navigáciu, ktorá spolupracuje s Google mapami. Samozrejme, nechýbajú ani tipy pre ekologickú jazdu, s ktorými prišiel Renault azda ako prvý.

Dejvo

Postup vpred zaznamenala aj prístrojová doska, ktorá je úplne digitalizovaná. Jediná informácia, ktorá sa nezobrazuje na veľkej obrazovke, je teplota oleja a hladina paliva. Informácie o spotrebe, otáčkach, rýchlostných obmedzeniach či prejdených kilometroch získate práve z centrálneho displeja.

V rámci priestoru si Clio vedie veľmi dobre. Batožinový priestor na úrovni 391 litrov je väčší ako pri Volkswagene Polo i Opli Corsa. Priestor pre cestujúcich je dostatočný, dvaja priemerne vysokí dospelí sa na krátke trasy odvezú bez väčších problémov.

Motor 130 TCe je tým najsilnejším, čo sa do Clia montuje a s ohľadom na finančné dopady koronakrízy sa dá očakávať, že dlho tým najsilnejším aj ostane. Automobilka celkovo pri vyjadreniach okolo ostrej verzie mlčí, a i keď by nejaké boli v pláne, pravdepodobne sa odložia. To však pre bežnú jazdu vôbec nevadí. Benzínový preplňovaný štvorvalec s výkonom 96 kW je pre tak malé auto viac než dostačujúci a krútiaci moment nastupuje už v relatívne nízkych otáčkach. Vďaka tomu je auto veľmi svižné na križovatkách a celkovo pri zošliapnutí plynového pedálu. Motor je zladený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC, ktorá reaguje dostatočne rýchlo a na jej radenie si netreba dlho zvykať. V prípade „núdze“ poslúžia aj pádla za volantom, ktorými si rýchlosti radíte sami. Kombinácia dvojspojkovej prevodovky a motora 130 TCe tentokrát priniesla spotrebu  6,4 l/100 km. Na jeseň minulého roka sme túto motorizáciu vyskúšali v modrom Cliu s výbavou RS Line a dosiahli sme o chlp lepšiu spotrebu. Test si môžete prečítať po kliknutí na tento odkaz.

Z hľadiska jazdných vlastností sa Cliu nedá vytknúť v princípe nič. Ide o malé mestské auto, ktoré perfektne sedí na ceste i v zákrutách a nebojí sa ani vyšších rýchlostí pri presune medzi mestami. Odhlučnenie je výborné i v diaľničných rýchlostiach, kedy sme sa občas pristihli, že jazdíme s ťažkou nohou. Clio sa totiž nesprávalo na auto svojich rozmerov.

Písať záver testu je v tomto prípade celkom jednoduché. Clio vo výbave Intens je určené pre každého, kto si potrpí na pekný interiér a elektrické hračky od výmyslu sveta. Clio vo farbe Valencia oranžová je pre každého, kto rád vzbudzuje pozornosť. A do tretice, Clio s najsilnejším motorom je pre každého, kto ešte stále verí, že auto robí predovšetkým motor. A je pripravený zaň zaplatiť 18 700 eur.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní