Autosuv.sk

Testy SUV

Test Opel Mokka X: Nový vietor do plaXiet

Nová Mokka X je autom s ambicióznymi cieľmi. Vo svojej kategórií je to jedno z najpredávanejších SUV a nový facelift sa snaží toto miesto obhájiť. Okrem vonkajšej úpravy a množstva technológií pribudlo aj písmenko X. Predznamenáva tento znak novú éru?
Test Opel Mokka X: Nový vietor do plaXiet

Nová Mokka X je autom s ambicióznymi cieľmi. Vo svojej kategórií je to jedno z najpredávanejších SUV a nový facelift sa snaží toto miesto obhájiť. Okrem vonkajšej úpravy a množstva technológií pribudlo aj písmenko X. Predznamenáva tento znak novú éru?

Z pôvodnej Mokky sa minulý rok stala Mokka X, ktorá spolu s Crosslandom X započala éru novej modelovej rady SUV. Mokka X má zvonka prívetivý dizajn nesúci rukopis značky Opel. Štvorica predných svetiel nasleduje trendy a je veľmi pekne dizajnovo spracovaná. Vo funkčnosti svetlá takisto nezaostávajú a ponúkajú, na pomery halogénových svetiel, veľmi dobrú viditeľnosť. Kufor nemá žiadnu vnútornú nakladaciu hranu, a preto je nakladanie oveľa jednoduchšie. Na prvý pohľad pôsobí Mokka veľmi robustným dojmom. Že ide o jedno z tých menších SUV zistíte, až keď sa pozriete na vozidlo zboku. Pocitovo by Mokke nejaké centimetre navyše na vzhľade určite prospeli. Až na jeden uhol pohľadu teda klame telom výborne a dojem, že ide o auto vyššej triedy umocňujú aj 19 palcové kolesá na hliníkových diskoch.

Opel Mokka X
Dejvo

 

Vnútri nová Mokka takisto nezaháľa a dojem veľkosti a masívnosti si udržiava aj tu. Sedadlá sú veľmi príjemné a priestranné, no dobre držia. Vysoký posed typický pre vozidlá tejto kategórie je rozhodujúcim faktorom pri častom nastupovaní a vystupovaní v meste. Stredová konzola je prehľadná a všetko je ľahko dostupné. Odkladací priestor v palubnej doske je relatívne malý, Na vyváženie tohto nedostatku ponúka Mokka ďalšíe priestory vo dverách, stredovom tuneli, pod volantom a aj pod displejom infotainmentu. Radiaca páka je robustná, má presný chod a neprenáša vibrácie.

 

Opel Mokka X
Dejvo

 

Pred vodičom sa nachádza klasické zobrazenie údajov analógovými ručičkami s čiernobielym stredovým displejom. Displej infotainmentu je precízne spracovaný, neleskne sa ani na slnku a ľahko sa ovláda. Prepínanie medzi jednotlivými funkciami (hudba, navigácia, telefón- všetko v hornej lište priamo na displeji) funguje hladko. Displej nezamŕza a nenecháva na seba čakať, čím vytvára bezchybný používateľský zážitok. Ilúzia luxusu a mohutnosti trochu opadne, keď sa dostaneme na zadné sedadlá. I keď miesta na sedenie je dosť aj pre dospelého, akosi nekorešponduje s pocitom priestrannosti, ktorý automobil dopraje posádke sediacej vpredu. Batožinový priestor 356 litrov je prakticky koncipovaný. Vodorovný prístup bez previsu a jednoduchá hranatá stavba bez oblúkov a záhybov docielia, že celý objem kufra je plne využiteľný aj vtedy, ak potrebujete preniesť o niečo rozmernejší náklad.

 

Samotná jazda je to, čo na automobile vodiča zaujme asi najviac. Naftový motor s výkonom 98 kW nepatrí medzi trhače asfaltu, no ideálne spája výkon so spotrebou. Pri našom teste sme s autom jednoznačne nejazdili ako dôchodcovia. Výsledok- dlhodobá priemerná spotreba 5,4 litra pri naozaj akčnej jazde. Okrem motora zaujali aj elektronické systémy, ktoré majú za úlohu spríjemniť jazdu. Opel je vybavený prednými aj zadnými parkovacími senzormi a aj kamerou. Pri dobrzďovaní a pomalom posúvaní sa v kolóne áut sa predné senzory rozozvučia a merajú vzdialenosť od auta pred vami. Inými slovami, ak zastavíte príliš blízko k autu pred vami, budete pípať až pokým sa opäť nepohnete. Takéto automatické zapínanie je v tomto prípade teda skôr prekážkou, ktorá sa našťastie dá vypnúť. Pri parkovaní ju ale nesmiete zabudnúť opäť aktivovať. Zaujímavo prepracovaný je aj tempomat, ktorý nereaguje na stlačenie spojkového pedálu. Ak teda máte tempomat nastavený a podradíte, auto bude naďalej držať stanovenú rýchlosť. Je to inovácia, na ktorú však netreba zabudnúť, pokiaľ ste zvyknutí, že spojka tempomat zruší.

Opel Mokka X
Dejvo

 

Najväčšou výhodou tohto auta je okrem jednoduchého nastupovania, príjemného odpruženia a odbúrania vonkajších hlukov v kabíne aj systém Opel OnStar. Ten vás spojí so živým operátorom, ktorý vám na diaľku nastaví cieľ do navigácie, diagnostikuje závady na vozidle alebo privolá pomoc. Služba je dostupná v českom jazyku, no dámy na druhom konci linky sú príjemné, nápomocné a rozumejú aj po slovensky.

 

Opel Mokka X úspešne predefinoval svojho predchodcu a tvrdo útočí na rodiny s deťmi a mladých ľudí. Vďaka svojej cenovej dostupnosti a prijateľnému výkonu je voľbou pre každého, kto hľadá príjemné auto do mesta. Auto, ktoré by sa nezložilo ani pri prvom hrbole mimo cesty. Uvedením Mokky X na trh rozfúkal Opel vietor. Ako veľmi sa oprie do plachiet nového modelu, ukáže až čas.

Opel Mokka X (14 obrázkov v galérii)

Dĺžka 4,28 m
Šírka 1,78 m
Výška 1,66 m
Rázvor 2,56 m
Objem kufra 356 l
Cena od 14.390 EUR
Motorizácia 1.6 TDI, 98kW, 6st. manuál

Tagy

Pokračovať v čítaní