Autosuv.sk

Testy SUV

Test Opel Crossland X: Aj s malým šašom sa dá zahrať veľké divadlo

Iba prednedávnom sa Opel rozhodol modernizovať svoju modelovú ponuku SUV naprieč všetkými segmentmi. Rodina automobilov s koncovkou X predstavuje vozidlá schopné poradiť si aj s terénom. Najmenším z rodiny je práve nový Crossland X.
Test Opel Crossland X: Aj s malým šašom sa dá zahrať veľké divadlo

Iba prednedávnom sa Opel rozhodol modernizovať svoju modelovú ponuku SUV naprieč všetkými segmentmi. Rodina automobilov s koncovkou X predstavuje vozidlá schopné poradiť si aj s terénom. Najmenším z rodiny je práve nový Crossland X.

Na prvý pohľad vyzerá nový Crossland X veľmi príjemne. Nepôsobí dojmom arogantného výrastka, skôr distingvovaného džentlmena, ktorý nepotrebuje okázalosti na to, aby sa odprezentoval. Predná maska sa nápadne podobá na tú z Mokky X, no podľa nášho názoru sluší viac práve najmenšiemu z rodiny. Tmavá predná maska so znakom v strede a lištami po jeho bokoch pôsobí ako orol rozprestierajúci krídla na čiernom pozadí. Full led svetlá s ostrými hranami dotvárajú moderný vzhľad vozidla podobne ako spodná lišta nárazníka v hliníkovom prevedení. Po bočných stranách auta sa toho dizajnovo nedeje príliš. Crossland je najmenším z rady, a tak nás akoby useknutý zadok vozidla vôbec neprekvapuje. Naopak, bolo by prekvapivé, ak by zoseknuto nevyzeral. Jemné línie vo dverách sú príjemné a navodzujú dojem, že si dizajnéri skutočne dali záležať. Aj spomínaný mierne rozčapený zadok auta je skôr otázkou vkusu. Zadné svetlá, ktoré začínajú už kdesi za rohom sú spracované elegantne a spodok nárazníku v hliníkovom šate vám aj na zadnej strane dodáva pocit, že sa vozíte vo vyššej rade.

 

zdroj: Dejvo via Albumizr

Ak ste už videli interiér Mokky X, veľké zmeny nečakajte. Všetko je tu takmer totožné. V oboch modeloch nájdete ergonomické sedadlá s pečaťou kvality AGR (kampaň za zdravší chrbát). Najväčším rozdielom je volant, ktorý má stredovú časť s airbagom podstatne menšiu a rozdiel vypĺňa ďalším ramenom. Opäť v podaní hliníka. Multimediálny displej farebne dokonale zapadá do celej koncepcie interiéru, neseká a ovláda sa veľmi jednoducho. Pripojenie k telefónu cez bluetooth je okamžité a bez akýchkoľvek problémov. Zábavný systém podporuje aj Apple CarPlay a Android Auto. Pred vodičom sa nachádzajú analógové budíky s čiernobielym displejom v strede. Toto riešenie začína postupom času zastarávať, no Opel sa ho ešte stále drží. Možno práve preto, že funguje spoľahlivo a v kombinácií s displejom v strede poskytuje všetky potrebné informácie. Ak váš pohľad dvihnete vyššie, prekvapí vás head up displej. Sklo, na ktoré sa informácie premietajú, sa po odomknutí auta samo vysunie a zobrazuje rýchlosť, nastavenie tempomatu a informácie navigácie.

Crossland X je na svoje pomery relatívne priestranné auto. Na zadných sedadlách sa na krátke vzdialenosti odvezie aj vysoký dospelý. Kufor s objemom 400 litrov je na svoju triedu dostatočný a po sklopení sedadiel je Crossland X schopný konkurovať dokonca aj o 20 centimetrov dlhším vozidlám. Mierne sklamanie nastalo pri odkladacích priestoroch v kabíne. Odkladacia skrinka je v porovnaní s mohutnosťou palubnej dosky malá a ani sklápacia opierka na ruky neposkytuje žiaden priestor. K dojmu priestrannosti napomáha aj sklenená strecha. Tá síce nie je otváracia, no na druhej strane prechádza takmer celou dĺžkou vozidla. Pohľad na hviezdy a slnečný interiér si tak vychutnáte z každého miesta.

Pocity z jazdy v Crosslande X ani náhodou nezaostávali za dojmami z interiéru. Maličký crossover si obhajuje svoje meno na každom fronte. Poháňa ho 1,6 litrový turbodiesel s výkonom 88 kW. Podľa čísel to nie je veľa, no pri hmotnosti 1,5 tony to stačí na to, aby sa auto podľa papierov dostalo z 0 na 100 km/h do desiatich sekúnd. Inak tomu nie je ani v realite. Auto je živé a napriek tomu, že je určené predovšetkým do mesta a na krátke cesty, sa na diaľnici správa veľmi stabilne. O bezpečnú a ekologickú jazdu sa starajú aj asistenčné systémy vozidla. V najmenšom X nádeje štart-stop systém, automatické zapínanie diaľkových svetiel, automatické núdzové brzdenie a indikátor mimovoľného opustenia jazdného pruhu. Mokke X sme v našom teste vytkli automatické zapínanie parkovacích senzorov aj pri dobrzďovaní v zápche. Často sme tak ostali s pípajúcim autom stáť napríklad na červenej. V Crosslande X je táto funkcia odladená výrazne lepšie. Počas nášho testu sa nám senzory sami od seba v nesprávny čas nezapli ani raz. Aj tempomat tu funguje klasickým spôsobom- vypne sa na stlačenie spojky.

 

Nový Crossland X je auto, ktoré na prvý pohľad môže klamať veľkosťou. I keď si na prvý pohľad poviete, že ide o malé auto do mesta, jeho jazdné vlastnosti vás vyvedú z omylu. V testovanej motorizácií by mohol nový model od Oplu pokojne zastávať funkciu primárneho rodinného auta. Minimálne pokým vaše deti nebudú merať meter deväťdesiat.

 

Dĺžka 4,21 m
Šírka 1,98 m
Výška 1,61 m
Rázvor 2,60 m
Objem kufra 410 l
Cena od 16.640 EUR
Motorizácia 1.6 CDTI, 88 kW, 6st. manuál

Tagy

Pokračovať v čítaní