Autosuv.sk

Ostatné

Test: Modernizovaný Volkswagen Multivan 6.1 dostal komfortnejší podvozok

V teste sme vyskúšali najlacnejšiu verziu Trendline, doplnenú o vhodnú príplatkovú výbavu.
Test: Modernizovaný Volkswagen Multivan 6.1 dostal komfortnejší podvozok

Volkswagen Multivan prešiel modernizáciou a my sme mali možnosť otestovať najlacnejšiu výbavu Trendline v kombinácii s motorom 2,0 TDI (110 kW), poháňajúcim kolesá prednej nápravy a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. To nás inšpirovalo bližšie sa pozrieť do cenníka a na možnosti, ktoré Multivan 6.1 v oblasti výbavy ponúka. Cena vozidla sa začína na necelých 33 000 eur za limitovanú edíciu Bulli, ale zároveň sa môže šplhať aj niekde k sume 80 000 eur za dobre vybavenú verziu Highline s množstvom príplatkovej výbavy, s naftovým Biturbo motorom, s pohonom všetkých kolies a s dvojspojkovou prevodovkou. Testovaný model bol s cenou 54 132 vrátane príplatkovej výbavy ešte v spodnej polovici cenového rozpätia. 

Paradoxom na prvý pohľad bolo, že príplatková výbava vytiahla cenu auta vyššie ako 47 484 eur, čo je cena lepšie vybavenej verzie Comfortline. Má to však svoj dôvod, keďže takto má záujemca možnosť lepšie prispôsobiť výbavu svojim požiadavkám. Testované auto malo nakoniec mnohé prvky, ktoré bez príplatku nedostanete ani vo výbave Comfortline (napr. 3-zónová klimatizácia Air Care Climatronic 1200 eur, LED predné aj zadné svetlá 1 344 eur, rádio navigácia Discover Media 1 164 eur, predĺžená záruka 2+2 - max 120 000 km 1 908 eur). A čo tým chceme vlastne povedať? Pri kúpe Multivanu je ešte dôležitejšie, ako pri iných autách pri konfigurácii, pošpekulovať nad cenníkom. Vhodným vyskladaním prvkov môžete mnohokrát dostať veľmi dobrú výbavu a pritom nevystreliť cenu do stratosféry.

Popisovať zmeny vzhľadu asi nemá pri Multivane po modernizácii význam. Tvar auta je daný a viditeľné zmeny sú len kozmetické. Vo vnútri pribudli odkladacie priestory, celkovo je ich veľa a sú dobre navrhnuté. Miesto pre mobil je vedľa páky prevodovky, miesto pre poháre je v rohoch palubnej dosky, dve poschodia priehradok sú vo dverách, otvorený odkladací priestor vznikol aj nad priehradkou pred spolujazdcom a to sme ešte nevymenovali úplne všetko. Novinkou pre Multivan je digitálny prístrojový panel, naša lacnejšia verzia ním nedisponovala, ale nie je to niečo, za čo by sme si boli ochotní priplatiť. Páčilo sa nám, že pod dotykovým displejom je panel s klimatizáciou s fyzickými ovládačmi.

Sedadlá disponujú lakťovými opierkami, vzadu je štandardne dodávaná lavica s tromi miestami na sedenie. Jednoducho ju možno z kabíny aj z kufra sklopiť, a tak isto ju z oboch strán možno ľahko posúvať a zväčšovať kufor na úkor priestoru v kabíne a naopak. Dvojica otočných sedadiel je v prípade testovanej verzie Trendline príplatková (1 104 eur). Sedadlá možno posúvať, vymontovať, prípadne otáčať podľa potreby. Z tohto pohľadu je priestor pre posádku a batožinu veľmi variabilný.

Zatiaľ, čo na prvý pohľad modernizácia veľký rozdiel nespravila, pri jazde sme už odlišnosti mohli cítiť. Podvozok je výrazne komfortnejší aj v nenaloženom aute a dobrou správou je, že to nenechalo negatívnu stopu na jazdných vlastnostiach. Aerodynamický hluk v kabíne Volkswagen výrazne potlačil, nie úplne to však platilo pri silnejšom vetre. Predsa len pri krabicovom tvare bola pri bočnom vetre a rýchlosti 120 km/h hlučnosť zvýšená, stále však bola v takej miere, že sa posádka mohla rozprávať bez výrazného zvyšovania hlasu. Pri bezvetrí bol Multivan z hľadiska hluku komfortný aj pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h. Neplánovane sme otestovali aj asistenčný systém Cross Wind Assist, ktorý stabilizuje auto pri nárazovom bočnom vetre. Náhly náraz vetra sme necítili vo volante a nemuseli sme bojovať s volantom proti nemu. Nečakaný zásah stabilizačného systému pri pokojnej diaľničnej jazde nás trochu prekvapil, vozidlo však ostalo smerovo stabilné a iba minimálne s ním pohlo smerom ku krajnici. Systém Cross Wind Assist je súčasťou štandardnej výbavy.

Naftový motor s výkonom 110 kW nie je to najsilnejšie, čo pod kapotou Multivanu môžete mať. Alternatívou je motor s rovnakým objemom, dvoma turbami a citeľne vyšším výkonom 146 kW. Pri predbiehaní by určite poskytol Multivanu potrebnú výkonovú rezervu. Využiť by sa dala najmä pri predbiehaní viacerých áut, keďže na Slovensku vodiči radi jazdia tesne za sebou a zaradiť sa po predbiehaní medzi nich je s väčším autom problém. Na druhej strane nám slabší motor dáva v Multivane väčší zmysel, najmä ak väčšinu času strávite na diaľnici. Na nej výkon nehrá rolu, slabší motor je pritom lacnejší a hlavne úspornejší. Spotreba v teste dosiahla 8,3 l, to sme pritom Multivan nešetrili, jazdili v zlých poveternostných podmienkach a väčšinu kilometrov sme prešli po diaľnici. Pre porovnanie Multivan s výkonnejším motorom 2,0 BiTDI (146 kW) má diaľničnú spotrebu podľa kolegov z Garáž TV niekde medzi 9 až 9,5 l (verzia s pohonom 4Motion).

Lacnejšia verzia Multivanu 6.1 nám v teste dáva svoj zmysel, ale určite by sme si priplatili za LED svetlá aj za dve otočné sedadlá v strednom rade a nešetrili by sme ani na dvojspojkovej prevodovke. Motor 2,0 TDI je pre Multivan dostatočný, celkom úsporný aj pri "ťažkej" nohe, ale chýba mu výkonová rezerva. Modernizovaná verzia nás potešila hlavne komfortnejším podvozkom.

Test: Volkswagen Multivan 6.1 Trendline 

Značka a model Volkswagen Multivan 6.1
Motor naftový štvorvalec 2,0 l
Pohon pohon predných kolies
Prevodovka/počet stupňov automat/7
Výkon kW(k)/pri otáčkach 110(150)/3 250 - 3 750
Krútiaci moment Nm/pri otáčkach 340/1 500 - 3 000
Spotreba výrobca/test (l) 6,6-6,2/8,3
Pohotovostná hmotnosť/užitočná 2063/937
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 13
Cena od/testovaný model (eur) 32 990/54 132

 

Tagy

Pokračovať v čítaní