Auto.sk Auto.sk

Testy

Test: Mercedes GLB 200 ponúka veľký priestor v malom balení

K malému benzínovému motoru by sme si vybrali lacnejšiu výbavu, presne ako v prípade testovaného auta. Nič mu to neubralo z imidžu a vôbec to z neho nespravilo chudobného príbuzného.
Test: Mercedes GLB 200 ponúka veľký priestor v malom balení

Spoločným znakom prémiových automobiliek je, že chcú, aby ich autá vytŕčali z radu. Za príplatok dostanete športové, luxusné, prípadne poriadne veľké auto. Preto nás vždy poteší, keď medzi nimi nájdeme vozidlo, ktoré má iné priority. Príkladom je Mercedes GLB. Aj tento model môže byť rýchly, môže mať bohatú výbavu, ale prioritou boli v tomto prípade praktické vlastnosti. Na prvý pohľad nám prišlo GLB ako o generáciu starší model a nemyslíme to v zlom. Takmer kolmý zadok a strecha, ktorá smerom dozadu neklesá, sa dnes veľmi nenosí. Napriek tomu nám dizajnéri ukázali, že aj silueta karosérie tvarovanej s dôrazom na praktické vlastnosti môže vyzerať dobre. Pri pohľade zboku sa zdá auto poriadne dlhé a má aj poriadne natiahnutý rázvor náprav. Dĺžka zároveň maskuje výšku auta, tá sa ukáže až po nastúpení.

V interiéri nám GLB rozhodne neukázalo predraženú výbavu. Príplatková výbava stála v testovanom aute približne 8 500 eur. Na pomery prémiovej automobilky a vzhľadom k základnej cene GLB 200 ide skôr o chudobnejšie prevedenie. Vozidlo nemalo napríklad elektrické sedadlá, adaptívny tempomat a ani výborné svetlá Multibeam LED. Výkonné LED svetlá v našom prípade dobre osvetľovali cestu, ale luxus Multibeam svetiel s tieňovaním okolia, aby nedochádzalo k oslneniu ostatných účastníkov premávky, to nebol. Nižšiu výbavu testovaného modelu zdôrazňujeme preto, aby sme poukázali na fakt, že aj pri triezvejšom konfigurovaní vozidla vyzerá GLB veľmi dobre vnútri aj zvonka. Vôbec sme z neho nemali dojem chudobnejšieho príbuzného. K lacnejšiemu benzínovému motoru sa takáto výbava priam pýta. Jediné, čo na pohľad prezrádzalo trochu nižšiu cenu, bola menšia zobrazovacia plocha digitálneho prístrojového panelu. Ide však len o vzhľad, z praktického hľadiska nám to neprekážalo.

Celý vnútrajšok pôsobil hodnotne, chybičku krásy však malo madlo dverí. Po jeho uchopení vŕzgalo pod rukou a pocit kvality, ktorý v prémiovom aute spoznáte na detailoch, sa na chvíľu vytratil. Bol to ostrý kontrast k volantu s výborným systémom ovládania palubného počítača a multimediálneho systému.

Model GLB vo vnútri ohuruje najmä priestorom. Na sedadle vpredu si uvedomíte, ako vysoko nad hlavou je strecha. V tomto aute určite nebudú mať problém fungovať ani dlháni. Vzadu si okrem priestoru pre hlavu možno všimnúť aj veľa miesta pre nohy. Problém nenastane, ani keď si za seba sadnú dvaja vysokí ľudia. K tomu treba pripočítať ešte variabilitu interiéru. Zadná lavica je delená v pomere 60:40 a možno ju posúvať dopredu s cieľom zväčšiť objem kufra. Operadlá sú delené v pomere 40:20:40 a možno samostatne nastavovať ich sklon. 

Základný objem kufra je veľmi slušných 560 l, posunutím sedadiel ho možno zväčšiť o 179 l a po sklopení operadiel dosiahne maximum 1 755 l. Dno kufra má dve polohy a pod ním sa nachádza miesto pre lepiacu sadu. K vybraným diskom si možno za 264 eur priobjednať aj koleso na núdzový dojazd. Celkovo je vnútorný priestor priam obrovský v pomere ku kompaktným rozmerom tohoto SUV.

Benzínový motor s objemom 1,33 l vznikol  v spolupráci s Renaultom. V Mercedese má výkon 120 kW a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Dostupný je v pomerne širokom pásme od 1 620 do 4 000 otáčok. Pri predbiehaní sa tak môže o krútiaci moment oprieť, pri zatlačení plynu na podlahu dvojspojková 7-stupňová prevodovka podradí o viac stupňov a otáčky vyletia nad 5 000. Toto je (jediná) chvíľa, keď zvuk motora nepasuje k hrdému znaku s trojcípou hviezdou na prednej maske. Ani z hľadiska dynamiky to už veľa neprinesie. Motor je síce vo vysokých otáčkach živší, ale využiteľné spektrum otáčok je malé a po krátkej a síce intenzívnej akcelerácii treba opäť preradiť. 

Z hľadiska spotreby má motor dve tváre. Ak sa pomýlite a vyberiete si malý benzínový motor, hoci chcete jazdiť dynamicky, tak sa vám to na spotrebe vypomstí a na 100 km budete potrebovať viac ako 9 litrov benzínu. Na druhej strane plynulejšia jazda a vôbec nemusí byť pomalá, znamená spotrebu 5,6 l. Na diaľnici treba počítať so spotrebou 7,1 l, ale počas veterných dní, keď sa motor pri poháňaní vyššieho auta trápi, to môže byť 7,7 l, čo bol aj náš priemer v teste. Podvozku nemôžeme nič vyčítať, bol komfortný aj rýchly. 

Mercedes GLB je pre nás veľmi pekne zabalený priestor s variabilným interiérom. Lacnejšia výbava a menší motor idú k sebe a pri využívaní auta v meste a jeho okolí ide jednoznačne o správnu kombináciu. 

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní