Auto.sk Auto.sk

Testy

Test: DS 7 Crossback E-Tense kombinuje výborný pohon a luxusnú výbavu

Otázkou je, či "luxusný oblek" stojí za príplatok. Pohonom a komfortom vo väčšine situácií sme boli nadšení.
Test: DS 7 Crossback E-Tense kombinuje výborný pohon a luxusnú výbavu

Značka DS stále nie je na Slovensku známa. Presvedčili sme sa o tom počas testu modelu DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Ľudia sa nás často pýtali, aká je to značka, zároveň vďaka tomu pristupovali k autu bez predsudkov a obdivovali dizajn aj luxusne odetý interiér. Dojem z auta umocňoval aj výkon 300 k, ktorý od veľkého, na pohľad ťažkého SUV málokto čakal. Francúzska značka patrí pod koncern PSA a ukazuje sa to pri pohľade na ponúkané motorizácie. Všetko sa však snaží zabaliť do elegantnejšieho a drahšieho šatu. Reakcie okolia ukazovali, že sa to DS podarilo znamenite. Zvonku dostala verzia Rivoli, ktorá je súčasťou najvyššej výbavy Grand Chic, čiernu lesklú mriežku chladiča, chrómový rámik masky a aj chrómové lišty DS Wings. Celý exteriér sa nesie v znamení chrómových doplnkov, lesklých čiernych plôch (napríklad kryty zrkadiel) a sivého hliníka (lišta v zadnom nárazníku).

Pri vzbudzovaní dojmu luxusu hrá prím najmä interiér. Po otvorení dverí posádku privítajú mäkké masážne sedadlá čalúnené kožou Claudia s výrazným prešívaním. Dopĺňa ich obloženie palubnej dosky a dverí kožou Nappa. Za zmienku stojí aj štvorramenný volant, či veľký dotykový displej. Aj pri pohľade na menšie detaily si je čo všimnúť. Minimálne hodiny B.R.M R180, ktoré sa po naštartovaní vyklopia v strede palubnej dosky. Ďalším detailom sú hliníkom lemované výduchy klimatizácie, ozdobné lesklé prvky sa dostali aj na lamely výduchov. DS 7 Crossback je v najvyššej výbave Grand Chic naozaj luxusne zabaleným vozidlom koncernu PSA. Asi jediným prvkom, ktorý na prvý pohľad prezrádza príslušnosť k francúzskemu koncernu, je páka automatickej prevodovky. Ostatné veci si človek uvedomí až pri ovládaní multimediálneho displeja, či palubného počítača.

Ak chcete hľadať lacnejšie resp. menej vyzdobené časti interiéru, treba hľadať dôkladnejšie. Dizajnéri interiéru si totiž dali veľmi záležať, aby všetko, čo je viditeľné zo sedadla, budilo dojem luxusu. Až po sklopení hlavy pod volant sme našli lacnejší plast s obyčajnými tlačidlami.

Sedadlá v DS 7 Crossback sú veľmi príjemné, pohodlné, vyhrievané, odvetrávané a navyše masážne. Masážnu funkciu sedadiel v autách raz jeden z kolegov novinárov prirovnal k situácii, keď niekto vzadu tlačí kolenami postupne do rôznych častí vášho operadla. Mal pravdu v tom, že masážne sedadlá v autách nie sú porovnateľné s lepšími masážnymi kreslami. Nemôžu sa napríklad rozvibrovať a rušiť šoféra od jeho hlavnej činnosti. Celkovo však masážne sedadlá koncernu PSA patria k tomu lepšiemu v rámci automobilového priemyslu. 

Veľkostne sa tento model radí niekde medzi modely Peugeot 3008 a 5008. Vnútorný priestor pomerne veľkého SUV nie je nejako špeciálne zameraný na prevoz väčšieho množstva batožiny. Klesajúca strecha uberá z miesta v kufri, ten je navyše trochu zmenšený aj v prospech komfortu cestujúcich vzadu. Vzhľadom na zameranie auta ide o logický krok. 

Po odomknutí sa predvedie DS 7 svetelnou šou. Vyzerá efektne, ale na náš vkus to už DS trochu prehnalo. Pre efekt pokojne stačilo vyklopenie hodín na palubnej doske po naštartovaní.

Plug in hybrid ostáva po naštartovaní potichu. Pod kapotou pracuje motor 1,6 PureTech a dvojica elektromotorov - jeden na prednej a druhý na zadnej náprave. Vďaka tomu má veľké SUV elektrický pohon všetkých kolies, dosť výkonu na predbiehanie aj pri elektrickom režime. Vďaka tomu nie je dôvod štartovať spaľovací motor pri kratších trasách. Rovnaký plug in hybridný pohon s celkovým výkonom 300 k sme už otestovali v Peugeote 3008 a nemôžeme naň povedať krivé slovo. Na našej tradičnej trase, kombinujúcej mesto, cesty prvej triedy aj zdolanie slušného prevýšenia sme zvládli prejsť na jedno nabitie 47 km pri veľmi dobrej spotrebe 19,1 kWh. Rovnaký dojazd sme namerali aj Peugeotu 3008. 

Podvozok DS 7 Crossback je veľmi pohodlný. Pri státí na mieste reaguje aj na jemné zavrtenie sa šoféra na sedadle, vozidlo sa pritom jemne zavlní. Pri dlhších cestách ladne kopíruje cestu a za komfort by sme mu dali jednotku s hviezdičkou, ale nedáme. Problémom sú totiž menej kvalitné spoje asfaltu, ale aj horšie mostné spoje na diaľniciach. Ich prejazd v kabíne počuť, a aj cítiť. Nebyť toho mohol byť komfort vozidla takmer dokonalý. Pri dlhých cestách mu pomáha aj ticho v kabíne. Platí to najmä pri rýchlostiach, ktoré sú povolené len na nemeckej diaľnici. SUV sme na krátkom úseku podrobili rýchlostnému testu na mokrom asfalte. Pri poriadnom tempe ostáva komfortné, pokojné a stabilné. Zmeniť to môže až zatlačenie plynu na podlahu v momente, keď sa blíži k hranici svojich schopností. Na mokrej vozovke sa v takomto prípade prejaví preferencia pohonu prednej nápravy. Výsledkom je jemne nedotáčavý charakter. 

Vo výsledku je kombinácia veľkého SUV, plug in hybridného pohonu a "luxusného obleku" výbornou kombináciou. Otázkou je, či luxusný oblek stojí za vyššiu cenu, lebo podobné autá bez neho koncern v ponuke má. Na túto otázku si musí zodpovedať každý sám. Z praktického hľadiska nám prekážalo iba presunutie ovládania okien na stredový tunel. Pochváliť musíme DS za komfort na dlhých cestách a výborná bola aj konečná spotreba v teste 5,4 l.


 

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní