Autosuv.sk

Ostatné

Prvá jazda: Toyota Aygo sľubuje výbornú spotrebu

Slušný výkon ponúkne modernizované Aygo až vo vysokých otáčkach, v tých nižších sa však odmení dobrou spotrebou dokonca aj na prvej jazde, kde sa nejazdí v rukavičkách.
Prvá jazda: Toyota Aygo sľubuje výbornú spotrebu

Slušný výkon ponúkne modernizované Aygo až vo vysokých otáčkach, v tých nižších sa však odmení dobrou spotrebou dokonca aj na prvej jazde, kde sa nejazdí v rukavičkách.

Už trinásť rokov je na trhu Toyota Aygo. Malé mestské auto schádza z liniek výrobného závodu v českom Kolíne a na cesty sa už dostalo viac ako 760-tisíc kusov. V minulom roku pribudlo do štatistiky až 85-tisíc predaných vozidiel, čo radí Aygo medzi najpredávanejšie mini autá. V marci v Ženeve predstavila Toyota novšiu modernizovanú verziu, a to bol dôvod na to, aby sme sa vybrali priamo do Kolína a vyskúšali si ju. Po krátkej prehliadke fabriky nasledovali jazdy s novým mini autom. Na vonkajšom parkovisku bol nastúpený celý rad vozidiel, v ktorom najčastejšie svietilo Aygo v novej farbe Magenta.

Toyota Aygo
Toyota

Farba je už tradičnou novinkou v prípade faceliftu, ale nie jedinou. Dočkali sme sa nových svetiel vpredu aj vzadu. Novinkou sú dekoratívne prvky pod svetlami, ktoré môžu byť čierne alebo strieborné. Najvýraznejší rozdiel predstavuje predná časť, ktorá si síce zachovala tvar písmena X, ale teraz vystúpila do priestoru a dostala tretí rozmer.

Toyota Aygo
Toyota

Vynovené Aygo má nový svetelný podpis svetiel vzadu. Svetelné trubice majú výrazný tvar a zabezpečujú, že aj v noci mestskú Toyotu jednoducho identifikujete. Tvar celej zadnej časti sa nesie v rovnakom štýle ako predok. Aj tu môžeme nájsť písmeno X a výrazné do priestoru vystupujúce časti. Najmä na nárazníku má množstvo lemov a hrán.

Vo vnútri zmien nie je veľa, a tak sa pre identifikáciu faceliftovanej verzie treba zamerať na novú farbu podsvietenia prístrojového panelu. Návrhári použili farebný motív s odtieňom „sivý kremeň“ a „čierny lak“. Prehliadnuť nemožno ani množstvo prvkov, ktoré môžu byť lakované vo farbe karosérie. Vo vnútri to vytvára výrazné kontrasty, najmä ak zvolíte odvážnu farbu ako Magenta. 

Predné sedadlá tvoria jeden celok s hlavovými opierkami, a aj vďaka tomu pôsobia športovo. Dokonca pri pohľade na ne vidno aj náznak bočného vedenia, ale tým sa netreba nechať oklamať. Bočné výstuže sú mäkké, a ak náhodou z nejakých dôvodov prejdete ostrejšie cez zákrutu, tak sa kraje sedadiel podvolia pod váhou tela. Sedadlá sú totiž rovnako ako celé auto navrhnuté pre jazdu v meste. V Aygu väčšinou jazdí jedna, maximálne dve osoby, ale ak do neho nastúpia viacerí, tak posádka vzadu musí počítať s vysokou hranou okien, ktoré nemožno klasicky otvoriť, ale vyklopiť na "vetračku".

Toyota Aygo
Toyota

Na prvej jazde sme len privoňali k Aygu a pre krátkosť času sme ho chvíľmi trochu popreháňali po okreskách a nakoniec sme neobišli ani diaľnicu. V takomto režime nás malé mestské auto nemohlo ohúriť. Dynamika trojvalcového litrového motora posádku nezatlačí do sedadiel a výkon 53 kW sa dostaví až vo vysokých otáčkach (6000 ot/min). Mierne úpravy na motore a výkone v porovnaní s predchodcom sú z pohľadu šoféra sotva citeľné. Výkon pri vysokých otáčkach znamená, že ak chcete s Aygom predbiehať, netreba sa báť na päťstupňovej manuálnej prevodovke zaradiť dvojku. V tomto prípade je to nutnosť, veď dvojka roztlačí malú Toyotu až na rýchlosť vyše 100 km/h. Na druhej strane pri rýchlostiach okolo 50 km/h a pokojnej jazde kontrolka na prístrojovom paneli nabáda vodiča, aby zaradil päťku. Jazda je v tomto prípade tichá, pokojná, ale reakcia motora na stlačenie plynu je potom mdlá. Vadiť to môže v uliciach veľkomesta, kde potrebujete po naskočení oranžovej zareagovať zrýchlením, aby ste to stihli pred červenou a lepšia reakcia na plyn by pomohla aj pri prepletaní sa pomedzi autá.

Toyota Aygo
Toyota

Minca má však druhú stranu a Aygo má naozaj nízku spotrebu. Prvú, pokojnejšiu časť jazdy sme absolvovali so spotrebou blížiacou sa k štyrom litrom, a to už je veľmi blízko k papierovej spotrebe. Ani na krátkom úseku diaľnice sme ju nevytlačili vysoko nad päť litrov. Aj keď po pár kilometroch ide iba o čiastkové výsledky, Toyota Aygo naznačila, že spotreba bude (možno popri vzhľade) jej najsilnejšou stránkou. Faceliftované Aygo pre nás ostáva ideálnym malým autom nielen do mesta, ale aj pre jeho blízke okolie. Pokiaľ priestorovo spĺňa vaše očakávania a nechcete sa hrať na Fittipaldiho, má rozhodne čo ponúknuť. Na záver nemôžeme obísť vzhľad mini auta. Ten sa mení s použitím správnych farieb a bohatej individualizácie od výstredného tínedžera až po dôstojného dôchodcu. Zmenou laku vymeníte pestré auto s výraznými tvarmi za konzervatívne. Aj vďaka tomu má Aygo potenciál osloviť rôzne vekové skupiny. Správny prístup Toyoty k malému modelu potvrdzujú aj vysoké predaje. Možno aj preto facelift nepriniesol dychberúce zmeny, ale len zľahka omladil fungujúci recept. Viac prinesieme po absolvovaní naplánovaného testu.

Toyota Aygo (25 obrázkov v galérii)

Tagy

Pokračovať v čítaní