Auto.sk Auto.sk

Testy

Prvá jazda: Hyundai i30 prešiel modernizáciou a dostal nové motory

Počas prvých kilometrov sme vyskúšali základný benzínový motor aj výkonnejšiu naftovú alternatívu.
Prvá jazda: Hyundai i30 prešiel modernizáciou a dostal nové motory

Hyundai i30 prešiel nedávno modernizáciou a my sme dostali možnosť vyskúšať ho a stráviť za jeho volantom niekoľko desiatok kilometrov. Na prvý pohľad si možno všimnúť niekoľko dizajnových zmien. Vpredu aj vzadu sú nimi určite LED svetlá s denným svietením v tvare V. Práve denné svetlá s ľahko identifikovateľným tvarom sú poznávacím znakom modernizovaných modelov. Aj modely bez LED hlavných svetiel dostali denné LED svetlá, sú však umiestnené nižšie v nárazníku. Upravená je aj predná maska, ktorá je širšia a má výraznejší 3D vzor.

V ponuke sú tri nové lakovania, vnútri sú zas na výber tri nové farby interiéru. Na prvý pohľad však zaujme výrazne väčší 10,25-palcový dotykový displej, "položený" na palubnej doske. Nový je aj 7-palcový displej na prístrojovom paneli. Slúži ako digitálny tachometer, po jeho stranách sú klasické analógové ukazovatele. Tlačidlo na vypnutie asistenčného systému pre udržanie v jazdnom pruhu sa presunulo z palubnej dosky na volant. Vylepšená funkcia udržiavania v pruhu sleduje vozidlo pred sebou. Vďaka tomu má vylepšený Hyundai i30 lepšie držať stopu v strede pruhu a "neodrážať" sa od čiary ku čiare. Novú funkciu sme neotestovali, keďže sme nejazdili na diaľnici, kde má svoje využitie.

Prvú časť jazdy sme strávili za volantom benzínovej verzie 1,5 DPi s manuálnou prevodovkou. Atmosférický motor s dvojitým nepriamym vstrekovaním paliva poskytuje výkon 81 kW a so 6-stupňovou prevodovkou je základnou motorizáciou pre model i30. Ide o novinku pod kapotou vylepšeného Hyundaiu. Prvé kilometre nám ukázali, že môže byť úsporný. Chvíľu sa spotreba držala na úrovni 5 l. Neskôr sme sa zamerali na jeho dynamiku a spotrebu zdvihli o dva litre vyššie. Atmosférický motor má tradične rýchlu reakciu na pridanie plynu, v nižších otáčkach je reakcia v súlade s očakávaním slabá. Pre predbiehanie ho treba vytočiť aspoň nad 4 000 otáčok a výkon postupne graduje k svojmu maximu pri 6 000 otáčkach. Žiadne zázraky v oblasti akcelerácie netreba od najslabšieho motora v ponuke očakávať. Výber tohto motora je rozumnou voľbou pri častých krátkych jazdách, najmä ak potvrdí prvý náznak výbornej spotreby. Plusom je aj nízka hlučnosť pri vysokých otáčkach. Takže posádka nebude ohučaná ani po sérii predbiehaní. Šesťstupňová manuálna prevodovka k motoru pasuje. Potešila nás precíznymi dráhami radiacej páky, ide o ďalší detail, ktorý navodzuje dojem kvality.

Výbava N Line je už dostupná aj pre kombi vozidlá. Vzhľad Hyundaiu i30 je vďaka nej výraznejší a podľa nás jednoznačne krajší.

Po benzínovom hatchbacku sme sa posadili do naftového kombi. Štvorvalec 1,6 CRDi s výkonom 100 kW disponoval mild hybridnou technológiou. V praxi jej prítomnosť spoza volantu nepostrehnete. Štartér-generátor rekuperuje energiu pri brzdení a následne je využitá pri napájaní elektrických zariadení auta. Naftový štvorvalec spolupracoval so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Medzi jej typické neduhy patrí menej plynulý rozbeh a dlhšie reakcie pri podradení o viac ako jeden stupeň. Plynulejší rozjazd pri parkovaní a manévrovaní v úzkych priestoroch by sme určite privítali. Na druhej strane dvojspojková prevodovka Hyundaiu radí pomerne rýchlo a v porovnaní s konkurenciou ju v tomto ohľade radíme jednoznačne nad priemer. Subjektívne nám táto motorizácia v modeli i30 prišla rýchlejšia a promptnejšie reagujúca v porovnaní s objemnejšími a o niečo výkonnejšími motormi konkurencie. Ešte lepšie je to v režime Šport, kedy prevodovka drží motor vo vyšších otáčkach. Reakcie na plyn a následné predbiehanie je v tomto prípade jednoduchým manévrom.

Podrobnejšie sa na vynovený model i30 pozrieme v budúcich testoch. Zvedaví sme najmä na nový motor 1,5 T-GDI s mild hybridnou technikou. Dodávaný bude s novou 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou. Spojkový pedál je so spojkou spojený elektronicky, aby mohlo vozidlo automaticky rozpojiť spojku a plachtiť, keď dá šofér nohu z plynu.

Cenník vynoveného Hyundaiu i30 nájdete v našom staršom článku - KLIKNITE SEM!

Tagy

Pokračovať v čítaní