Auto.sk Auto.sk

Testy

BMW Gran Coupé 235i xDrive spája eleganciu a dynamiku v zákrutách

Podvozok nám subjektívne prišiel ešte o niečo lepší a rýchlejší v zákrutách ako na BMW M135i.
BMW Gran Coupé 235i xDrive spája eleganciu a dynamiku v zákrutách Foto: autor

Len pred nedávnom sme mali na test BMW M135i xDrive a teraz s odstupom pár týždňov sme osedlali nové BMW M235i Gran Coupé xDrive. Ako už označenie vozidiel naznačuje, jedná sa o technicky príbuzné autá s rovnakým motorom. Test nám však ukázal, že hoci sa v mnohom zhodujú, predsa len nie sú úplné rovnaké a platí to aj pre samotnú jazdu. 

Rozdiel medzi hatchbackom a modelom Gran Coupé je na prvý pohľad zrejmý. Vozidlá so spoločným technickým základom majú rovnako dlhý rázvor náprav, ale Gran Coupé je najmä vďaka zadnej časti o poznanie dlhšie. Gran Coupé od BMW má za úlohu spájať v sebe elegantné kupé, no zároveň má priniesť aj o poznanie väčší a praktickejší priestor. Je to akýsi hybrid medzi kupé a hatchbackom, od jedného si požičiava elegantný tvar, od druhého priestor a dvojicu zadných dverí navyše. 

Nohy pasažieorv vzadu sú hlboko pod úrovňou vnútorných prahov. Nie je to známkou pohodlného vystupovania.

BMW radu 2 nie je veľkostne ideálne auto pre vysoké a už vôbec nie robustné postavy. Ak je vysoký šofér, tak posádka vzadu má problém. Na sedadlách vzadu je hraničná výška človeka približne 175 cm. V takomto prípade sa už dotýka hlavou stropu, ktorý sa dizajnéri snažili vykrojiť tak, aby sa tam zmestil. Nohami zas jemne tlačí do sedadla pred sebou. Batožinový priestor je pomerne veľký a hlavne dlhý. Dosiahnuť na krabicu mlieka na opačnom konci je bez opretia sa o nárazník trochu problém. Nezvyčajne veľký úložný priestor sa nachádza pod dvojitým dnom kufra. 

Priestor pod dvojitým dnom je veľký. Falošné dno možno pri vykladaní batožiny prakticky zaistiť vzadu.

Gran Coupé vo verzii M235i zaujme zvonku viacerými detailami ako funkčné otvory v nárazníku, ktoré upravujú prúdenie vzduchu, či aktívna klapka, skrytá v BMW obličkách. Vzadu vynikajú najmä kontrastné čierne doplnky.

Interiér nás po vyskúšaní M135i nemohol vo väčšej 235-ke ničím prekvapiť. Rovnaký volant, rovnaké sedadlá a rovnaká palubná doska s rovnakým prístrojovým panelom.

Aj preto sme sa radšej teraz zamerali na ovládanie gestami. BMW ho už dobrých pár rokov využíva a za ten čas prešlo viacerými zlepšeniami. Už minule (pri teste BMW X7) sme si všimli lepšie reakcie celého systému. Teraz sme sa rozhodli ukázať, ako funguje v praxi prostredníctvom niekoľkosekundového videa. V priebehu krátkej chvíle sme zapli zvuk rádia, preladili o dve stanice ďalej, zapli navigáciu "domov", a pomedzi to sme stihli odmietnuť hovor od svokry. Niektoré gestá možno programovať na vybranú funkciu a nemusia slúžiť ako v našom prípade na zapnutie / vypnutie zvuku alebo aktivovanie navigácie. Na ovládanie gestami sme si rýchlo zvykli a po rokoch ignorovania tejto možnosti ovládania jednotlivých funkcií mu prichádzame na chuť. Dôvodom je práve zlepšenie reakcií systému a menšia chybovosť.

Na okresných cestách nám nie vždy prišlo BMW M235i Gran Coupé vyslovené pohodlné. Podvozok sme-tam dostal ranu od väčšej jamy, ktorá zabolela ucho šoféra, presne po vzore výkonného BMW radu 1. Pri jazde na limite nás podvozok však trochu prekvapil, subjektívne bol totiž ešte lepší. V zákrutách nám svedomie dovolilo citeľne vyššiu rýchlosť a celú jazdu sme si po dynamickej stránke viac užívali. Vo vysokých rýchlostiach sme sa cítili bezpečnejšie nielen pre schopnosti podvozka, ale aj pre odhad pre správne tempo jazdy, ktorý sme za volantom mali. Niekto by to mohol nazvať dobrá spätná väzba od podvozka.

Štvorvalcový motor 35i je najvýkonnejším sériovo vyrábaným štvorvalcom v histórii BMW. Slzu za šesťvalcom, ktorým disponoval predchodca, sme už uronili v predchádzajúcom teste. Teraz sme sa snažili nájsť pozitíva nového motora. Určite je ňou spotreba v režime bez tehly na pedáli. Stiahli sme ju na 7,7 l, čo je v porovnaní s testom M135i a spotrebou 9,9 l úspech. Nebolo to pritom o pomalej jazde, párkrát sme nechali motor aj poriadne zabrať, len tých ostrých vsúviek bolo menej. Ukázalo sa, že elegantným a ľahko športovým autom s výkonom 225 kW sa dá na dlhších trasách jazdiť aj za 7 litrov. Problémom sa môžu zdať kratšie a ostrejšie jazdy, vzhľadom na výkon je to však úplne v norme.

Dorábaný zvuk motora z reproduktorov nie je niečo, čo by nás nadchlo. Našťastie BMW nechalo šoférom voľnú ruku a môžu si ho nastaviť podľa seba. Nové BMW M235i Gran Coupé nás neohúrilo priestorom, to vzhľadom na veľkosť auta ani nemohlo, ostáva však elegantným kupé a praktickejším štvordverovým autom zároveň. Najviac nás potešil podvozok pri dynamickej jazde, ktorý sa nám zdal s odstupom niekoľkých týždňov subjektívne lepší ako v príbuznom modeli M135i. Pri každodennom jazdení na 18-palcových kolesách nepatrí medzi vyslovene komfortné. Za zmienku stojí aj ovládanie gestami, ktoré sa v priebehu rokov citeľne zlepšilo. 

Značka a model                                BMW M235i xDrive Gran Coupé
Motor                                                benzínový štvorvalec s objemom 2,0 l
Pohon                                               pohon všetkých kolies xDrive
Prevodovka/počet stupňov               automat/8
Celkový výkon kW(k)/pri otáčkach   225(306)/5 000-6 250
Krútiaci moment Nm                         450/1 750-4 500
Spotreba v teste l                             7,7
Zrýchlenie z 0-100 km/h s                4,8 s
Objem nádrže l                                 50
Cena od/testovaný model eur          29 650/64 155
 

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní