Autosuv.sk

Ostatné

Tesla dostala novú funkciu, skríži vám cestu a vybrzdí vás

Automatická zmena pruhov mala odbremeniť vodiča pri jazde na diaľnici. Podľa Consumer Reports však systém vôbec neberie do úvahy zámery ostatných a šofér musí korigovať zlé rozhodnutia Autopilota.
Tesla dostala novú funkciu, skríži vám cestu a vybrzdí vás

Automatická zmena pruhov mala odbremeniť vodiča pri jazde na diaľnici. Podľa Consumer Reports však systém vôbec neberie do úvahy zámery ostatných a šofér musí korigovať zlé rozhodnutia Autopilota.

Nezávislá nezisková organizácia Consumer Reports si posvietila na novú funkciu Tesly - automatickú zmenu pruhu. Tesla nedávno vylepšila softvér svojho Autopilota (názov pre autonómne riadenie druhého stupňa Tesly) tak, aby menil jazdné pruhy automaticky. Fungovanie systému vyžaduje jeho aktiváciu šoférom, ten však stále môže manéver prerušiť niekoľkými spôsobmi. Stačí, aby sa dotkol brzdy, podržal silnejšie volant a pretlačil zámer Autopilota, alebo aktivoval smerovku. Momentálne nevieme o žiadnom inom sériovom aute, ktoré by funkciu automatickej zmeny pruhu ponúkalo. Napríklad Mercedes zmení pruh až potom, ako si to zapnutím smerovky vyžiada vodič. Systém pritom manéver nevykoná, ak ho nepovažuje v danej chvíli za bezpečný, napríklad keď senzory zaznamenajú rýchlo sa zozadu približujúce auto v rýchlom pruhu. Nissan zas predstavil pred pár dňami nový pokročilý systém, ktorý keď vyhodnotí situáciu ako bezpečnú, tak akusticky a graficky vyzve šoféra, aby schválil manéver. Vozidlo bez potvrdenia od šoféra zmenu pruhu neuskutoční.

Tesla to posunula ďalej a jej vozidlá vykonajú zmenu pruhu bez nutnosti potvrdenia šoférom. Chcela tak dopriať vodičovi ešte pohodlnejšiu jazdu a výraznejšie ho odbremeniť. Opak je pravdou a podľa Consumer Reports majú Tesly tendenciu robiť na cestách aj kúsky, ktoré sú nielen v rozpore s pravidlami cestnej premávky, ale aj nebezpečné. "Systém je neuveriteľne krátkozraký. Nevyzerá, že by reagoval na brzdové svetlá a smerovky (ostatných áut), nepredvída, čo urobia ostatní šoféri a výsledkom je, že musíte byť neustále o krok pred systémom", skomentoval novú funkciu Tesly Jake Fisher, vrchný riaditeľ Consumer Reports pre testovanie áut. V teste Consumer Reports sa ukázalo, že Tesla nemá problém nebezpečne skrížiť cestu vozidlu vo vedľajšom pruhu a následne ho ešte vybrzdiť, v snahe urobiť si väčší odstup od vozidla vpredu. Ako dôsledok tak šofér musel dávať veľký pozor a zasahovať do riadenia, aby odvrátil zlé rozhodnutia Autopilota. Podľa Consumer Reports ukazuje nová funkcia automatickej zmeny pruhu limity hardvérového vybavenia vozidiel Tesly. Automobilka pritom plánuje priniesť technológiu autonómnej jazdy do konca budúceho roku. Posun termínov je viac ako pravdepodobný, ale to v prípade Tesly nie je nič nové. Nie je to prvýkrát, čo je Tesla príliš odvážna pri nasadzovaní asistenčných systémov. Platilo to už pri spustení funkcie Autopilot. Následne musela automobilka viackrát sprísňovať jazdu s aktívnym Autopilotom a dnes vyžaduje častejšie zásahy šoféra do riadenia, aby tým potvrdil svoju bdelosť.

Tagy

Pokračovať v čítaní