Autosuv.sk

Ostatné

Stánok Audi vo Frankfurte bude najmä o autonómnom riadení

Audi vo Frankfurte pripravuje viacero premiér a spájajú ich najmä technológie, týkajúce sa autonómneho riadenia.
Stánok Audi vo Frankfurte bude najmä o autonómnom riadení

Audi vo Frankfurte pripravuje viacero premiér a spájajú ich najmä technológie, týkajúce sa autonómneho riadenia. Novú generáciu vlajkového modelu A8 sme už síce videli, ale výstavnú premiéru má ešte pred sebou. Audi A8 prináša do sériovej podoby autonómny režim tretieho stupňa. V praxi to znamená, že v určitých situáciách sa už vodič nemusí venovať riadeniu. Dnešné vozidlá s autonómnym systémom druhého stupňa vodiča v pravidelných intervaloch nútia zasahovať do riadenia aj na diaľničných úsekoch, kde teoreticky autonómnu jazdu zvládajú.

Audi A8 zvláda autonómne riadenie tretieho stupňa v pomalej premávke a zápchach v rýchlostiach do 60 km/h v rámci jedného jazdného pruhu. Auto podľa situácie samé reaguje. Brzdí, zrýchľuje a zatáča. Pri tomto režime jazdy sa šofér môže venovať iným činnostiam.  Stále musí byť však v “Standby“ móde, to znamená, že je schopný prevziať okamžite riadenie, keď ho na to vyzve auto. Novinkou, týkajúcou sa autonómnej jazdy, je laserový skener, ktorý automobilky doteraz v sériových autách nepoužívali. Audi A8, vybavené autonómnym riadením tretieho stupňa, sa objaví na cestách jednotlivých krajín postupne, v závislosti od zmien v legislatíve, ktoré umožnia jazdu takýchto áut v danej krajine.

Koncept so štvrtým stupňom autonómnej jazdy

Meno ďalšej novinky Audi, vystavenej vo Frankfurte, zatiaľ nepoznáme. Vieme však, že pôjde o koncept dlhý 4,9 m, ktorý svojím dizajnom zrejme neprekvapí, keďže sa má vychádzať z konceptu Audi e-tron Sportback. Novinka si zo Sportbacku okrem vzhľadu požičia moderné svetlá, interiér a elektrický pohon quattro, kombinujúci trojicu elektromotorov s celkovým systémovým výkonom 370 kW. Dôležitým prvkom budú opäť autonómne technológie. Nový koncept poslúži na predstavenie vysoko automatizovaného systému riadenia štvrtého stupňa. V praxi to znamená, že auto sa dokáže učiť a reagovať proaktívne. Samozrejmosťou je komunikácia prostredníctvom Cloudu s ostatnými autami a infraštruktúrou. Na diaľnici zvládne jazdu bez zásahu vodiča do rýchlosti 130 km/h a bez pokynu šoféra automaticky mení jazdné pruhy podľa situácie.

Koncept s piatym stupňom autonómnej jazdy

Do vzdialenejšej budúcnosti nás vo Frankfurte prenesie ďalší, zatiaľ bezmenný koncept. Veľkostne sa zaradí niekde na úroveň modelu A8 a pôjde o luxusné auto, určené na prekonávanie dlhších vzdialeností. Štvorica elektromotorov umožní autu prejsť po plnom nabití približne 700 až 800 km.

Zaujímavé to bude hlavne po sadnutí si do auta. Schválne nepíšeme, že za volant, lebo veľmi pravdepodobne nebude súčasťou tohto konceptu. Plne autonómne auto (koncept disponuje najvyšším piatym stupňom automatizovaného riadenia) volant a pedále nepotrebuje a Audi sa v tomto prípade sústredilo na využite času iným spôsobom ako šoférovaním. Novinky môžeme očakávať v oblasti konektivity, komunikácie a nového spôsobu využitia vnútorného priestoru. Zatiaľ máme len nejasnú predstavu, ale Audi nám svoju víziu budúcnosti odhalí už o pár dní.

Tagy

Pokračovať v čítaní