Auto.sk Auto.sk

Tech

Nissan prichádza s revolučným elektrickým pohonom všetkých kolies

Japonci sľubujú novú úroveň komfortu a hlavne ovládateľnosti auta v hraničných situáciách.
Nissan prichádza s revolučným elektrickým pohonom všetkých kolies

Za skratkou e-4ORCE sa skrýva nový pohon všetkých kolies pre elektromobily z dielne Nissanu. Nová technológia je v poslednej fáze vývoja a Nissan ju preto už predviedol v špeciálnom prototype Nissanu Leaf. Či sa dostane tento pohon všetkých kolies aj do tohto modelu, je otázne, skôr bude určený pre budúce elektrické SUV a crossovery japonskej automobilky. Samotný Nissan označuje svoj elektrický pohon za revolučný. Vraj má priniesť novú úroveň komfortu a kontroly auta. Pohon sa spolieha na dvojicu elektromotorov, čo je v prípade elektrických Nissanov novinka. Nový pohon má vynikať okamžitou a plynulou akceleráciou a prispieva k výbornej kontrole vozidla v rôznych jazdných situáciách. 

Foto: Nissan

Za (podľa Nissanu) dobrým jazdnými vlastnosťami sa skrýva neustále vyhodnocovanie situácie a konštantné prispôsobovanie krútiaceho momentu dvoch motorov. Zároveň brzdy podľa potreby brzdia osobitne ktorékoľvek koleso. Rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravy je za normálnych okolností 50:50, ale v prípade potreby môže ísť 100 % krútiaceho momentu výlučne na jednu z náprav. Ku komfortu prispieva aj rekuperačné brzdenie, ktoré funguje takým spôsobom, aby redukovalo náklony vozidla pri spomaľovaní. Najväčší prínos má mať systém pri náhlych vyhýbacích manévroch a pri jazde na snehu, či za mokra. Ak šofér príliš pridá, tak systém upraví výkon, aby ostalo vozidlo ovládateľné. Nám sa na prvý pohľad nezdá systém až taký revolučný, ako ho prezentuje Nissan. Na druhej strane v krátkom videu vidno veľmi dobré vlastnosti prototypu Nissanu Leaf. Vozidlo pri jazde v rýchlom tempe zatáča veľmi precízne. Vôbec nepôsobí nedotáčavo a ochotne reaguje na otočenie volantu. Zadok sa pritom nevychýli viac, ako je potrebné a nejde do pretáčavého šmyku. Zadné kolesá zároveň ochotne "sledujú" stopu predných kolies.

Pri vývoji nového pohonu zúžitkoval Nissan svoje skúsenosti z modelov GT-R a Patrol.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní