Auto.sk Auto.sk

Tech

Mercedes zavádza do praxe prvé automatické parkovanie bez vodiča v parkovacom dome

Na systéme, ktorý sa spolieha na autonómne riadenie štvrtého stupňa, spolupracoval Daimler s firmou Bosch. Pilotný projekt, oficiálne schválený miestnymi úradmi, začne fungovať v Štuttgarte v Mercedes-Benz Museum.
Internet of Things: Bosch & Daimler Realised Automated Valet Parking in the Mercedes-Benz Museum - YouTube

Na systéme, ktorý sa spolieha na autonómne riadenie štvrtého stupňa, spolupracoval Daimler s firmou Bosch. Pilotný projekt, oficiálne schválený miestnymi úradmi, začne fungovať v Štuttgarte v Mercedes-Benz Museum.

Mercedes v spolupráci so spoločnosťou Bosch predstavil prvé plne automatizované parkovanie bez šoféra s využitím autonómneho riadenia štvrtého stupňa na svete. Štvrtý stupeň umožňuje jazdu bez šoféra v geograficky ohraničenom území. Bosch a Dailmer získali od miestnych úradov povolenie pre využívanie autonómneho parkovania v garážach Mercedes-Benz Museum v Štuttgarte. Prístup k parkovaniu je možný prostredníctvom aplikácie a nevyžaduje žiadnu kontrolu v podobe dodatočného šoféra, ktorý by monitoroval bezpečnosť.

Systém preverili experti z TÜV

„Úradné povolenie v Badensku-Württembersku má charakter vzoru, podľa ktorého bude táto parkovacia služba v budúcnosti schválená aj v parkovacích domoch na celom svete,“ uviedol Dr. Michael Hafner, vedúci jazdných technológií a automatizovaného jazdenia spoločnosti Daimler AG. „Ako priekopník automatizovaného jazdenia pripravujeme týmto projektom cestu pre budúce sériové zavádzanie služby Automated Valet Parking.“ 

Pri návrhu systému kládli Bosch a Daimler podľa vlastných tvrdení dôraz na bezpečnosť. Keďže v súčasnosti neexistuje žiadny oficiálny proces schvaľovania funkcií autonómneho riadenia, ktoré nevyžadujú prítomnosť vodiča, tak si úrady v Štuttgarte prizvali na pomoc expertov z nemeckého certifikačného úradu TÜV Rheinland. Ich cieľom bolo zhodnotiť bezpečnosť novej technológie. Výsledkom je aj nový koncept testovania a prijatie kritérií, ktoré môžu byť využité aj pri hodnotení ďalších pdobných projektov. Experti definovali, akým spôsobom vozidlo zaznamená chodcov a ďalšie vozidlá na svojej ceste a zastaví, keď sa objaví prekážka.

Ako to vyzerá v praxi

Pri využití novej technológie stačí s vozidlom vojsť do parkovacieho domu, vystúpiť a poslať vozidlo na parkovacie miesto jedným kliknutím v aplikácii. Akonáhle šofér opustí priestor parkovacej garáže, tak sa vozidlo autonómne presunie na vyhradené parkovacie miesto a zaparkuje. Rovnakým spôsobom funguje parkovanie aj pri odchode. Celý systém funguje na spolupráci dvoch podsystémov. Jedným je autonómne riadenie vozidiel Mercedes a druhým inteligentná infraštruktúra parkovacieho domu z dielne Boschu, ktorý umiestnil senzory priamo v garáži. Úlohou senzorov je sledovať jazdný koridor a jeho okolie, tieto informácie sú následne odoslané do auta. Vozidlo prijaté informácie vyhodnotí a "pretransformuje" ich na jazdné manévre. S vývojom plne automatizovaného parkovania začal Bosch a Daimler v roku 2015. V roku 2017 prvýkrát odprezentovali schopnosti systému s jazdou bez vodiča za volantom. Od roku 2018 mohli návštevníci múzea v spoločnosti vyškoleného personálu zažiť inteligentný systém parkovania naživo. V krátkom čase už celý proces prebehne plne automaticky bez prítomnosti školeného personálu.

Tagy

Pokračovať v čítaní