Autosuv.sk

Ostatné

Lexus naživo ukáže zákazníkom pohľad na opravu očami technika

Pilotný projekt s využitím špeciálnych okuliarov už funguje v piatich krajinách. Novinka slúži aj na uľahčenie pri komunikácii technika so servisným centrom pri riešení zložitých problémov.
Lexus naživo ukáže zákazníkom pohľad na opravu očami technika

Pilotný projekt s využitím špeciálnych okuliarov už funguje v piatich krajinách. Novinka slúži aj na uľahčenie pri komunikácii technika so servisným centrom pri riešení zložitých problémov.

Konzultácia zložitej opravy a nečakanej potreby výmeny ďalších súčiastok so zákazníkom autoservisu nie je vždy jednoduchá. Často nie je jednoduché vysvetliť mu, prečo treba uskutočniť konkrétne opravy. Zákazník má mnohokrát pocit, že servis chce od neho vytiahnuť len ďalšie peniaze a priznajme si, že túto možnosť nemôžeme vo všetkých prípadoch vylúčiť. Lexus chce zabezpečiť lepšiu komunikáciu so zákazníkom vďaka modernej technológii. Okuliare HMT-1 značky RealWear, ktoré počas opravy využíva technik, umožňujú hlasové aj obrazové prepojenie na diaľku s vlastníkom vozidla. Opravu tak môže sledovať naživo z pohodlia servisu, alebo aj priamo z domu. Všetko pritom vidí očami technika.

Lexus

Obraz z okuliarov je prenášaný pomocou Bluetooth alebo WiFi. Okuliare majú na pohyblivom ramene umiestnený miniatúrny tablet, ktorý je v zornom poli technika. Celé zariadenie je vybavené fotoaparátom, kamerou, mikrofónom, reproduktorom a ponúka aj funkciu hlasového ovládania. Okuliare sú navyše odolné a vodotesné. Poškodiť by sa nemali ani pri páde na betón. Okrem komunikácie so zákazníkom pomôžu okuliare technikom pri riešení zložitých problémov. Vďaka novinke sa ľahko spoja priamo s technickým centrom a prekonzultujú ďalší postup opravy. 

Lexus okuliare HMT-1
Lexus

V súčasnosti Lexus už okuliare HMT-1 testuje na trhoch v Taliansku, Španielsku, Francúzsku, Anglicku a Nemecku. Pilotný projekt potrvá do konca decembra, a ak sa osvedčí, tak sa jeho využitie rozšíri. V budúcnosti by okuliare mohli urýchliť riešenie poistných udalostí vďaka rýchlej a efektívnej komunikácii s poisťovňami.

Tagy

Pokračovať v čítaní