Autosuv.sk

Ostatné

Hyundai predstavil EXoskeleton. Iron Man z vás nebude, ale práca za pásom bude ľahšia

Automobilky hľadajú spôsob, ako uľahčiť a hlavne zefektívniť prácu za pásom. Pomôcť v tom má robotické "oblečenie".
Hyundai predstavil EXoskeleton. Iron Man z vás nebude, ale práca za pásom bude ľahšia

Automobilky hľadajú spôsob, ako uľahčiť a hlavne zefektívniť prácu za pásom. Pomôcť v tom má robotické "oblečenie".

Špeciálne robotické "oblečenie", zvyšujúce silu a schopnosti človeka, už dávnejšie nepatrí len do filmu Iron Man. Samozrejme, nehovoríme o schopnosti lietať a ničiť nepriateľov, aj keď armády svetových veľmocí zrejme pracujú aj na takýchto funkciách. V automobilovom priemysle ide o uľahčenie práce a zlepšenie výkonnosti pracovníkov vo výrobe. Už skôr sme písali o veste EksoVest, ktorú Ford úspešne testoval a následne rozhodol o jej využití vo svojich 15-tich závodoch.

Teraz predstavil svoje riešenie s názvom Vest EXoseleton (VEX) aj Hyundai. Vesta nepotrebuje žiadnu batériu a váži len 2,5 kg. Hyundai sa chváli, že je to o 22 až 42 % menej v porovnaní s konkurenčnými produktami. Používateľ si vestu jednoducho nasadí a pripne si pás okolo hrude. Výška vesty je nastaviteľná v rozmedzí 18 cm, a tak sa dokáže prispôsobiť na rôzne veľké postavy. Pracovník si môže nastaviť jeden zo šiestich stupňov sily. V prípade najvyššieho stupňa dokáže VEX pomôcť pracovníkovi silou, potrebnou na zdvihnutie 5,5 kg. 

Hyundai VEX

Využitie vesty VEX vidí Hyundai najmä vo výrobných linkách pre pracovníkov, ktorí musia dvíhať predmety a ruky nad hlavu. Podľa Hyundaiu dnes podobné produkty stoja približne 5000 dolárov (4 529 eur). Cena VEXu by mala byť o 30 % nižšia. So sériovou výrobou vesty sa začne v decembri. Okrem VEXu čoskoro predstaví Hyundai aj CEX (Chairless EXoskeleton). Ako už názov napovedá, pôjde o podporné zariadenie, ktoré umožní pracovníkovi sedieť bez stoličky. Zariadenie si pásmi pripevní na pás, stehná a kolená. Zároveň si ho jednoducho prispôsobí veľkosti svojej postavy. CEX váži iba 1,6 kg a poskytne oporu až do hmotnosti 150 kg. V praxi počas práce dokáže znížiť námahu užívateľa v oblasti chrbta a spodnej časti tela až o 40 %, tým zníži únavu a zvýši efektivitu. V budúcnosti plánuje Hyundai predviesť rôzne robotické technológie ako "Hotel Service Robot", či "Sale Service Robot".

Tagy

Pokračovať v čítaní