Autosuv.sk

Ostatné

Hyundai N má elektrickú budúcnosť. Predznamenáva ju špeciál RM20e

Divízia Hyundai N má na starosti športovo ladené vozidlá kórejského výrobcu. V budúcnosti sa nevyhne elektrifikácii, čo predznamenáva športovým prototypom RM20e.
Hyundai N má elektrickú budúcnosť. Predznamenáva ju špeciál RM20e

Hyundai predstavil na medzinárodnej automobilovej výstave 2020 v čínskom Pekingu elektrifikované športové vozidlo RM20e Racing Midship novej generácie. Označenie RM znamená, že pohonná jednotka športového špeciálu s pohonom zadnej nápravy je umiestnená v strede vozidla. Prototyp RM20e disponuje výkonom 596 kW (810 k) a maximálnym krútiacim momentom 960 Nm.

Elektrické športové vozidlá 21. storočia 

Vývoj platformy RM začal v roku 2012. Výsledkom boli prototypy RM14, RM15, RM16 a RM19. V roku 2019 bol vyvinutý prvý elektrický závodný automobil Hyundai pre sériu elektrických cestovných automobilov eTCR. Bol ním Veloster N eTCR, ktorý sa predstavil na frankfurtskom autosalóne. Modely RM postupne prešli rozsiahlym testovaním s cieľom overiť pokročilé technológie, sledovať ich efektívne zvýšenie výkonu a vylepšiť ich pre použitie v budúcich modeloch N.

Hyundai

„Naša nová elektrifikovaná RM20e posúva osvedčenú platformu RM do nového storočia. RM20e predstavuje novú revolučnú kapitolu elektrifikovaného výkonu pre sériu Racing Midship a naši technici divízie N naďalej zbierajú cenné poznatky v oblasti dynamiky výkonu s nulovými emisiami,“ hovorí Albert Biermann, prezident a vedúci divízie výskumu a vývoja v spoločnosti Hyundai Motor Group.

Z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy

Očakáva sa, že RM20e s elektromotorom s výkonom 596 kW (810 koní) a krútiacim momentom 960 Nm bude mať vynikajúce zrýchlenie z nuly na 100 km/h za menej ako tri sekundy a z nuly na 200 km/h za menej ako 10 sekúnd. Popri vysokom výkone, výbornej akcelerácii a vysokej priľnavosti k vozovke patrí k benefitom vozidla aj jeho bezemisná prevádzka.

Hyundai

Nedávne investície a strategické partnerstvo Hyundaiu so spoločnosťou Rimac Automobili uľahčili spoločný vývoj prototypov vozidiel na batériový pohon (BEV) aj s pohonom s palivovými článkami (FCEV). Elektrifikovaná platforma RM sa bude naďalej rozvíjať spolu s partnerstvom s Rimac. 

„Prototyp športového vozidla RM20e jasne signalizuje budúce elektrifikované ambície Hyundaiu pre svoju výkonovú značku N a posúva ju do prestížnej kategórie supervýkonných áut,“ hovorí Thomas Schemera, výkonný viceprezident a vedúci produktovej divízie v spoločnosti Hyundai Motor Group.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní