Autosuv.sk

Ostatné

GM podalo nový patent. Auto sa bude podľa neho meniť ako transformer

Cieľom nie je premena auta na bojového robota, ale prispôsobiť tvar karosérie počtu pasažierov . Zmenšenie auta znížením strechy zlepší jeho aerodynamiku.
GM podalo nový patent. Auto sa bude podľa neho meniť ako transformer

Cieľom nie je premena auta na bojového robota, ale prispôsobiť tvar karosérie počtu pasažierov . Zmenšenie auta znížením strechy zlepší jeho aerodynamiku.

S príchodom autonómnych áut prichádzajú aj nové možnosti. Mnoho štúdií sa venuje riešeniam interiéru pre posádku, ktorá vôbec nebude zasahovať do riadenia a čas v aute využije iným spôsobom. Autonómne riadenie bez nutnosti pedálov a volantu sa však najskôr objaví v taxíkoch. Ide totiž o drahú technológiu, ktorú si minimálne zo začiatku bežne motoristi nemôžu dovoliť. Taxislužbám sa však investícia do autonómnych vozidiel vráti na ušetrených platoch pre šoférov. GM uvažuje do budúcnosti zrejme nad ďalšou možnosťou riešenia pre autonómne taxíky. Nasvedčuje tomu jej nový patent. Informáciu o ňom priniesol portál GM Inside News. Patent sa týka metódy a systémov na rekonfiguráciu geometrie vozidla. Preložené do ľudskej reči to znamená, že vozidlo môže podľa patentu meniť tvar vďaka pohybujúcim sa panelom, a tým vytvoriť priestor pre viac pasažierov. Úlohou takéhoto "transformera" je prispôsobovať veľkosť auta aktuálnej situácii.

GM

V prípade, ak ide autonómny taxík, ktorý prichádza prázdny pre pasažierov, tak žiadny vnútorný priestor nepotrebuje. Riešenie GM ukazuje, že strecha by sa mohla rozdeliť a jej časti zasunúť do bokov podobne ako bočné okná dnešných vozidiel. Na prekrytie toho čo ostalo, by slúžilo niečo na spôsob plátenej strechy. V praxi by to malo výhodu hlavne v úspore paliva vďaka nižšiemu aerodynamickému otvoru.

GM

Patent ukazuje aj možnosť, ako auto zúžiť. V praxi by sa takáto schopnosť dala využiť pri parkovaní v úzkych parkovacích boxoch. Aj keď to na obrázkoch vôbec nevyzerá príťažlivo, v skutočnosti môže tento typ transformera vyzerať naozaj efektne, keď sa doslova zmení z malého autobusu na dvojmiestne kupé, či nízke aerodynamické vozidlo bez posádky. Koľko z týchto ideí sa nakoniec dostane do praxe, nie je dnes vôbec jasné. Ak sa tak aj stane, ešte si určite na to nejaký čas počkáme.

GM

Tagy

Pokračovať v čítaní