Autosuv.sk

Ostatné

BMW predviedlo funkčný prototyp s autonómnym riadením štvrtého stupňa

Už v roku 2021 pošle BMW na cesty flotilu vozidiel s autonómnym riadením štvrtého stupňa, ktoré bude testovať v spolupráci so zákazníkmi.
BMW predviedlo funkčný prototyp s autonómnym riadením štvrtého stupňa

Už v roku 2021 pošle BMW na cesty flotilu vozidiel s autonómnym riadením štvrtého stupňa, ktoré bude testovať v spolupráci so zákazníkmi.

V roku 2021 sa dostane na cesty flotila vozidiel BMW s cieľom testovať autonómne riadenie štvrtého stupňa. V takomto aute nemusí nik sedieť za volantom a posádka sa môže venovať vlastným činnostiam a pokojne môže trebárs spať. V krátkom videu predviedol schopnosti prototypu BMW 7 s autonómnym riadením štvrtého stupňa expert BMW, Kai Stiens. Vozidlo si pomocou aplikácie privoláte z parkoviska a zadáte mu cieľ cesty, opäť pomocou aplikácie. Z bezpečnostných dôvodov sa vozidlo nepohne, kým sa všetci členovia posádky nepripútajú. Po príchode do cieľovej destinácie posádka vystúpi a vozidlo samostatne zaparkuje. Od príchodu tejto technológie v sériovej podobe nás delia ešte roky.

V súčasnosti využívajú vozidlá autonómne riadenie druhého stupňa, kedy asistenčné systémy slúžia len ako podpora vodiča. Výnimkou je Audi A8 s autonómnym riadením tretieho stupňa, ktoré je však využiteľné iba vo veľmi špecifických podmienkach. BMW v súčasnosti prichádza aj s vylepšením pre svoje vozidlá s druhým stupňom autonómnej jazdy. Novinkou je sledovanie semaforov. Rýchlosť vozidla sa tak nebude prispôsobovať len dopravnému značeniu, zákrutám, križovatkám a rýchlosti auta vpredu, ale bude proaktívne reagovať na semafor.

BMW 7 prototyp Level 4 (14 obrázkov v galérii)

BMW je v nasadzovaní technológií autonómneho riadenia dosť konzervatívne. Schopnosti vozidla nastavuje tak, aby nútilo šoféra neustále korigovať riadenie. Podľa našich skúseností skôr upozorňuje na problém a aktívne zasahuje do riadenia len v malej miere. Na testovacích autách však už viackrát ukázalo, že z pohľadu vývoja nestojí v druhom rade. V roku 2006 napríklad predviedlo BMW radu 3 autonómnu jazdu v ideálnej stope na okruhu Hockenheim Ring. V roku 2014 zas autonómne riadenie dotlačilo vozidlo až na limit jeho možností na okruhu Speedway v Las Vegas. Okrem iného vozidlo v autonómnom režime driftovalo a je to zachytené aj v krátkom videu. Ďalší míľnik nastane v roku 2021, keď začne BMW predávať vozidlá s autonómnym riadením tretieho stupňa.

Tagy

Pokračovať v čítaní