Autosuv.sk

Ostatné

Produkčné problémy Tesly sa postupne naprávajú. Model 3 profituje najviac

V priebehu tohto roka mala americká spoločnosť veľké problémy, čo sa týka produkcie. Nedostatočné zásoby komponentov spôsobili, že výroba sa hýbala slimačími krokmi. Problémom by však mal byť koniec.
Produkčné problémy Tesly sa postupne naprávajú. Model 3 profituje najviac

V priebehu tohto roka mala americká spoločnosť veľké problémy, čo sa týka produkcie. Nedostatočné zásoby komponentov spôsobili, že výroba sa hýbala slimačími krokmi. Problémom by však mal byť koniec.

Tesla tento rok veľkolepo odhalila model elektromobilu pre masy. Ide o auto so štýlom Tesle vlastným, ktoré dokáže v najnižšej špecifikácií prejsť na jedno nabitie až 350 kilometrov, má takmer všetky vymoženosti ako luxusnejšie modely a atraktívnu cenovku 35 000 dolárov (v prepočte približne 29 000 eur). Z tohto sna však prišlo veľmi rýchle vytriezvenie v momente, keď sa automobilke doslova roztrhlo vrece s objednávkami.

Súčet objednávok vo výške viac ako pól milióna kusov Modelu 3 sa automobilke jednoducho vymkol spod kontroly. Ešte v októbri sme v našom článku o Tesle Semi načrtli problém, s ktorým sa automobilka potýka pri výrobe "ľudového" modelu. Problém však pretrváva oveľa dlhšie. Spoločnosť nie je schopná dostatočne rýchlo vyrábať nové batérie do Modelu 3, a tak sa trvanie výroby predlžuje. V prípade autombilov sa s takýmito problémami dá rátať. Takéto extrémne zníženie výrobného počtu je však v novodobej histórií jedinečným. Podľa portálu motortrend vyrobila automobilka za posledný kvartál iba 1550 kusov Modelu 3. Ak by si zachovala takéto tempo, všetky objednané modely by dodala za neuveriteľných 80 rokov! Predošlý kvartál bol na tom ešte horšie. Vtedy sa automobilke podarilo vyexpedovať iba 220 kusov. To by nás dostalo na úroveň viac ako 500 rokov produkcie.

zdroj: Twitter.com
Odvážne vyjadrenia Elona Muska na Twitteri z leta tohto roka sa teda nepodarilo splniť ani zďaleka. Na druhej strane, spoločnosti sa darí zvýšiť výrobu batérií, a tak aj výrobné čísla nového modelu. I keď sa k spomínanej úrovni 20 000 kusov mesačne automobilka nepriblíži ani zďaleka, v priebehu prvého polroka roku 2018 by spoločnosť mala byť schopná zvýšiť výrobu až na 2500 automobilov týždenne. To by skrátilo výrobu všetkých objednaných vozidiel na približne tri a pól roka.

Tagy

Pokračovať v čítaní