Autosuv.sk

Ostatné

Nový čip od Nvidie má pomôcť autonómnej budúcnosti

Nvidia Xavier je jednou z najvyspelejších technológií autonómnej jazdy. Spolu s touto technológiou už miznú akékoľvek pochybnosti o tom, že autá budúcnosti už budú skôr počítače ako mechanické stroje.
Nový čip od Nvidie má pomôcť autonómnej budúcnosti

Nvidia Xavier je jednou z najvyspelejších technológií autonómnej jazdy. Spolu s touto technológiou už miznú akékoľvek pochybnosti o tom, že autá budúcnosti už budú skôr počítače ako mechanické stroje.

Úspech a pád moderných automobilov dnes už do vysokej miery spočíva práve na výpočtovej technike, ktorú automobilky do vozidiel inštalujú. S rozmachom elektromobility prišiel takmer ruka v ruke aj trend autonómnej jazdy, ktorý tiež až v posledných rokoch zaznamenal skutočný boom. Je tak práve vďaka technologickému postupu na poli výpočtovej techniky a investíciám externých firiem, ktoré sú konvenčné automobilky ochotné prizvať na pomoc.

Americká spoločnosť nVidia včera predstavila nový čip, ktorý má spôsobiť revolúciu v automobilovom priemysle. Doposiaľ azda najsilnejšia výpočtová jednotka, ktorá je určená pre automobily, má približne 9 miliárd tranzistorov, osemjadrový procesor a 256-jadrovú grafickú kartu navrhovanú na báze technológie nVidia Volta. Hlavnou devízou Xaviera je jeho učenlivosť a schopnosť spracovávať obrovské objemy dát v relatívne krátkom čase. Kontkrétne pôjde o 30 bili'nov (miliónov miliónov) operácií za sekundu. Systém bude takisto 15-krát úspornejší ako jeho predchodca.

Fanúšikom filmu "Ja, robot" môže učenlivosť jednotky naháňať mráz na chrbte. Skutočnosť je taká, že Xavier bude naozaj schopný vytvárať a ukladať vlasnté algorytmy na základe dát zosnímaných počas jazdy. Nie však len to. Úlohou čipu nebude len prijímať a vyhdonocovať informácie, ale ich aj zobrazovať. Podľa dostupných informácií bude Xavier podporovať aj AR (augmented reality- ako funguje, si môžete pozrieť tu, na mobil.sk) a zobrazovať informácie priamo do vášho zorného poľa bez akýchkoľvek viditeľných displejov alebo budíkov.

Do tohto doteraz asi najkomplikovanejšieho a najvyspelejšieho systému autonómnej jazdy investovala spoločnosť približne dve miliardy dolárov a na jeho vývoji pracovalo viac ako 2000 inžinierov. Prvé čipy by sa k automobilkám na testy mali dostať v prvom štvrťroku 2018. Pre vyšší výkon predstaví spoločnosť v polovici roka aj novú základnú dosku Pegasus, ktorá bude schopná prepojiť 2 systémy Xavier a niekoľko dodatočných grafických procesorov.

Tagy

Pokračovať v čítaní