Autosuv.sk

Ostatné

Mercedes AMG plánuje zmenu: Odteraz len štvorkolky

Samozrejme, máme na mysli pohon všetkých kolies. Športová divízia Mercedesu v budúcnosti absolútne odstaví takzvaný "zadný náhon." V ponuke budú už len štvorkolky, pribudnú aj plug-in hybridy.
Mercedes AMG plánuje zmenu: Odteraz len štvorkolky

Samozrejme, máme na mysli pohon všetkých kolies. Športová divízia Mercedesu v budúcnosti absolútne odstaví takzvaný "zadný náhon." V ponuke budú už len štvorkolky, pribudnú aj plug-in hybridy.

Ak ste boli doteraz fanúšikom pálenia pneumatík a zadkov utrhnutých na rovinkách, v najbližších rokoch nastane zmena. Mercedes-AMG, výrobca superšportových verzií, ohlásil v rozhovore pre anglický magazín Autocar, že bude v budúcnosti ponúkať už len pohon všetkých kolies. Vychádza pritom z analýzy zákazníckeho správania, ktorá odhalila, že väčšina zákazníkov preferuje práve ten.

Už najnovší model AMG E63 ponúka iba pohon všetkých kolies, počet týchto modelov sa bude len rozrastať. V rozhovore pre anglický magazín spomenul Tobias Moers, riaditeľ AMG, napríklad model GT. Všetky verzie najnovšej generácie tohto modelu už budú výlučne 4x4. Správa o absolútnom prechode športových Mercedesov na tento typ pohonu nie je až taká šokujúca. Už aj v dnešnej dobe sa väčšina modelov predáva so spomínaným 4MATICom. Pohon zadných kolies ale stále ostáva u azda najzvučnejších modelov C63, S63, S65 a spomínaného GT.

Pre každého, kto by si nad aktuálnou situáciou išiel lámať hlavu až príliš, prichádza aj dobrá správa. Najšportovejšie modely úpravcovskej divízie budú stále ponúkať možnosť prepnúť na pohon zadných kolies manuálne. Tak dosiahnete najlepší pocit z jazdy. Na jednej strane bezpečné cestovanie, na druhej strane adrenalín na okruhoch.

Ďalším sporným bodom AMG je odchod slávnych dvanásťvalcov. Emisné normy a rôzne ďalšie nariadenia pomaly vytláčajú masívne agregáty v prospech menších motorov a elektrifikujú ich za účelom dosiahnutia vyššieho výkonu s nižšou spotrebou. Presne tak vzniká aj plug-in hybridný motor V8 biturbo, ktorý by mal svojim výkonom nahradiť práve V12. “Výroba V12 je stále v našej réžií. Možno ju použije Maybach v najbližšej generácií ich úpravy Triedy S, ale AMG nie. Ak by sme mali priniesť konkurencieschopný dvanásťvalec, muselo by ísť o nový motor. V týchto časoch na to jednoducho nie je priestor," hovorí Moers.

Tagy

Pokračovať v čítaní