Autosuv.sk

Ostatné

Maximálne rýchlosti nemeckých diaľnic sa elektromobilov nemusia týkať

O zavedení plošného rýchlostného limitu na nemeckých diaľniciach sa rozpráva už dlho. Zákonodarcovia najnovšie prišli s návrhom, že elektromobilov by sa nemusel týkať. Prečítajte si, prečo.
Maximálne rýchlosti nemeckých diaľnic sa elektromobilov nemusia týkať

O zavedení plošného rýchlostného limitu na nemeckých diaľniciach sa rozpráva už dlho. Zákonodarcovia najnovšie prišli s návrhom, že elektromobilov by sa nemusel týkať. Prečítajte si, prečo.

Debaty ohľadom zavedenia rýchlostného limitu na diaľniciach v Nemecku naberajú stále jasnejšie kontúry. Dôvodov pre jeho zavedenie je hneď niekoľko počnúc bezpečnosťou, hlukom alebo znižovaním emisií. Dôkazy pre tieto tvrdenia sú jasné a neodškriepiteľné. Aj z týchto dôvodov sa už dnes na väčšine nemeckých diaľnic nachádza rýchlostné obmedzenie minimálne pre kamióny jazdiace v noci.

Politická Strana zelených sa však rozhodla do rokovaní pridať aj nový bod, ktorý by mohol ešte viac zatraktívniť používanie elektromobilov. Navrhli totiž, že práve týchto áut by sa obmedzenia netýkali, prípadne by bola maximálna povolená rýchlosť vyššia.

„Obmedzenie rýchlosti je nutnosťou predovšetkým v tých časoch, kedy je premávka najhustejšia. Dokázateľne zvyšuje bezpečnosť a šetrí benzín škodlivý pre životné prostredie. Prečo by sme ale v budúcnosti nemohli rozmýšľať nad tým, že by sme napríklad v nočných hodinách bez premávky udelili výnimky autám, ktoré jazdia na pohon priateľský k životnému prostrediu,“ hovorí Dieter Janecek, poslanec Nemeckého spolkového snemu za Stranu zelených.

Je teda otázkou budúcnosti, či a v akom rozsahu zavedie nemecká vláda obmedzenie rýchlosti na tamojších diaľniciach. Momentálne je väčšina klasických strán proti. Ide totiž čiastočne o tému akejsi národnej identity Nemcov a akékoľvek obmedzenia sa napriek ich pozitívnemu dopadu veľmi ťažko politicky presadzujú.

Ak by sa však náhodou podarilo presadiť obmedzenie rýchlosti na 130 km/h, ktoré presadzuje Strana zelených, otázne je, ako by sa pristupovalo k výnimke pre elektromobily. Je totiž na zamyslenie, či by uprednostnenie jednej skupiny v tomto prípade neznamenalo ešte väčšie nebezpečenstvo na cestách. Na druhej strane, ak dnes idete na svojom elektromobile maximálnou rýchlosťou, jeho dojazd rapídne klesá. Otázne je, či by teda niekto takúto výnimku vôbec využíval.

zdroj: heise.de

Tagy

Pokračovať v čítaní