Autosuv.sk

Ostatné

Experti v Anglicku chcú plug-in hybridom zakázať rýchlonabíjačky

Podľa expertov na infraštruktúru nabíjacích staníc by mali mať PHEV zakázaný prístup k rýchlonabíjačkám. Prečítajte si prečo.
Experti v Anglicku chcú plug-in hybridom zakázať rýchlonabíjačky

Podľa expertov na infraštruktúru nabíjacích staníc by mali mať PHEV zakázaný prístup k rýchlonabíjačkám. Prečítajte si prečo.

Anglickí experti v najnovšej správe o infraštruktúre nabíjacích staníc posielajú majiteľom plug-in hybridných vozidiel skutočne prekvapivú správu. Podľa ich názoru by im totiž nemalo byť povolené čerpať energiu na rýchlonabíjacích staniciach. Dôvodom je nízka kapacita ich batérií. Toto vyhlásenie znie ako rana do chrbta pre všetkých, ktorí chceli byť ekologický, no z nejakého dôvodu si nemohli dovoliť čisto elektrické auto. Vláda zatiaľ žiadne stanovisko nevydala, a tak ide iba o odporúčanie. Napriek tomu však vzbudzuje relatívny rozruch.

Podľa Harolda Dermotta, experta na infraštruktúru nabíjacích sietí, je najväčším problémom rýchlosť nabíjania plug-in hybridných vozidiel. Zatiaľ, čo na dojazd 25 kilometrov stačí bežným elektromobilom nabíjanie len približne 5 minút, plug-in hybridy kvôli svojej kapacite potrebujú až hodinu na rovnaký dojazd. Hovorí teda, že pokým PHEV nebudú rýchlejšie nabíjateľné a zároveň nebudú mať vyšší čisto elektrický dojazd, mali by byť vylúčené z nabíjania na rýchlonabíjacích staniciach, a to prinajmenšom na diaľniciach.

Práve tieto neefektívne blokády staníc môžu viesť ku kolapsu celej siete. Ak vezmeme do úvahy, že v budúcnosti sa počet elektromobilov ešte zvýši, situáciu vôbec nie je ťažké si predstaviť. Idete po diaľnici, potrebujete sa rýchlo nabiť, aby ste mohli prísť do mesta pár kilometrov od vás, no musíte čakať hodinu, kým nabíjačku opustí plug-in hybrid pred vami. Takto sa môžu elektromobily nakopiť a budú vznikať dopravné kolapsy. 

Samozrejme, zákaz nabíjania nie je jediným, čo sa v správe píše. Experti tiež volajú po zvýšení počtu komplexov týchto staníc a po znížení ich chybovosti. Len donedávna bola kvôli poruche odstavená každá siedma nabíjačka. Dnes je to už len každá dvanásta. Toto číslo je však stále príliš vysoké. Na stole je stále aj otázka zrýchľovania nabíjacích staníc. No tá pravdepodobne príde na rad až vtedy, keď sa nejakým spôsobom začne upravovať aj zrýchľovanie nabíjacích kapacít v autách.

Tagy

Pokračovať v čítaní