Autosuv.sk

Ostatné

Dieselové autá môžu byť onedlho minulosťou. Volvo udelilo nafte červenú

Na Slovensku asi najrozšírenejšie palivo sa môže v blízkej budúcnosti stať minulosťou. Nafta, na ktorú jazdia vlaky, autobusy, nákladiaky a aj osobné vozidlá, už totiž nebude súčasťou repertoáru jednej z najznámejších svetových automobiliek.
Dieselové autá môžu byť onedlho minulosťou. Volvo udelilo nafte červenú

Na Slovensku asi najrozšírenejšie palivo sa môže v blízkej budúcnosti stať minulosťou. Nafta, na ktorú jazdia vlaky, autobusy, nákladiaky a aj osobné vozidlá, už totiž nebude súčasťou repertoáru jednej z najznámejších svetových automobiliek.

Už dlhšiu dobu je škandinávska automobilka podporovateľom myšlienky udržateľného hospodárstva a ekológie. Spolu s rastúcim povedomím o dopade automobilov na životné prostredie, upravuje aj automobilka svoje stratégie smerom k zelenšiemu zajtrajšku.

Dieselové autá môžu onedlho byť minulosťou. Volvo udelilo nafte červenú (6 obrázkov v galérii)


Volvo CEO Hakan Samuelsson
Volvo: Hakan Samuelsson

„Naši zákazníci chcú ekologickejšie vozidlá. Vieme uspokojiť tento dopyt, vyvolať zmenu a zlepšovať naše postavenie na trhu. A to všetko naraz. Som si istý, že naša ďalšia generácia plne autonómnych, elektrických a prepojených vozidiel pomôže vytvoriť čistejší, bezpečnejší a inteligentnejší svet.“ Riaditeľ spoločnosti Hakan Samuelsson chce docieliť, aby sa na cestách do roku 2025 nachádzalo viac ako milión elektromobilov značky Volvo. Tieto by sa mali vyrábať v továrňach bez dopadu na životné prostredie.

Predseda predstavenstva zašiel vo svojich vyjadreniach namierených v prospech zelenej budúcnosti ešte ďalej. „Oddnes nebudeme vyvíjať žiadnu novú generáciu dieselových agregátov,“ uviedol Samuelsson pre Frankfurter Allgemeine Zeitung. Znamená to, že aktuálne motorizácie sa ešte do áut montovať budú, no okrem malých zmien na týchto motoroch sa už nového naftového zázraku zo švédskej automobilky nedočkáme. Podľa odhadov FAV naftové motory zmiznú z ponuky Volvo do roku 2023.

Za odvážnymi vyjadreniami nie je len túžba po ekologickom zajtrajšku, ale aj ekonomické dôvody. Emisie nových automobilov musia totiž do roku 2020 podľa Európskej únie klesnúť na hranicu 95 gramov oxidu uhličitého na kilometer. Táto hranica by sa s naftovými motormi dosahovala len veľmi ťažko a vývoj nových technológií znižujúcich emisie by sa stal nerentabilným. Ostatné automobilky zatiaľ nie sú vo svojich vyjadreniach také ostré, no vznetovému motoru pomaly odzváňa.


zdroj: faz.net

Tagy

Pokračovať v čítaní