Autosuv.sk

Ostatné

Cupra Tavascan Concept: Čisto elektrické SUV už má meno aj vzhľad

Koncept španielskej Cupry konečne naberá jasné kontúry. Automobilka nám ho ukázala a povedala viac aj o jeho technológiách.
Cupra Tavascan Concept: Čisto elektrické SUV už má meno aj vzhľad

Španielska Cupra doteraz veľa vody nenamútila. S radosťou sledujeme odklon Cupry smerom k samostatnosti. Ten sa jej podaril. Ďalším krokom bude poskytnúť dostatočné portfólio vlastných áut, ktoré nebudú už viac odkazovať na Seat. Dalo sa preto očakávať, že automobilka spraví boom v modelovom portfóliu a okrem nového Formentora prinesie aj niečo viac. Plánuje navyše dva vysoko výkonné plug-in hybridné modely. Do Frankfurtu sa však najviac teší s čisto elektrickým SUV, ktorému konečne poodhalila meno. Tavascan je ešte stále iba v štádiu konceptu, no vieme o ňom všetko dôležité.

Cupra Tavascan Concept
Zdroj: Cupra

Názov, ktorý novinka nesie, pochádza z malej dedinky v Pyrenejách blízko Andorry a hraníc s Francúzskom. Čisto elektrický model doplní trh, ktorému značka predpokladá rast až o 15 percent ročne. Konkurencia je malá, automobily z tejto kategórie porátate pomaly na prstoch rúk. Cupra by tak vošla do segmentu, kde by mohla uspieť takmer v okamihu. Ak však bude mať čo ponúknuť. A my si myslíme, že má.

Cupra Tavascan Concept
Zdroj: Cupra

Z hľadiska vonkajšieho dizajnu sleduje trendy úplne verne. Väčšina elektrických SUV sú v štýle kupé, a tak sa aj Tavascan podobá na Model X minimálne z tohto uhla pohľadu. Spredu je ale oveľa atraktívnejší. Vysoké čelo je tvarované aerodynamicky a úzke svetlá nad tak vysokou maskou vyzerajú agresívne. Ako by malo auto otvorené ústa a vycerené zuby. Nápis Cupra nám svojim prevedením pripomína dizajnový prvok, ktorý si automobilka pravdepodobne požičala od Porsche. Pasuje perfektne.

Cupra Tavascan Concept
Zdroj: Cupra

Najťažšou výzvou všetkých SUV je spraviť pekný zadok. Cupre sa to podarilo. Napriek tomu, že zadná časť auta je extrémne jednoduchá, vyzerá atraktívne. Je to najmä kvôli vysokému nárazníku s prieduchmi, ale aj LED pásu zadných svetiel, ktorý je cez celý kufor auta. Pochváliť musíme aj taký detail, akým je písmo. Podľa nášho názoru už chrómu na autách odzvonilo. Všimlo si to aj BMW, ktoré v nami testovanej M850i zvolilo akýsi zašednutý kov. Všimla si to aj Cupra, ktorá to zladila do ešte krajšieho medeného nádychu.

Cupra Tavascan Concept
Zdroj: Cupra

Čo sa týka interiéru, tam sme pri Tavascane oveľa skeptickejší. Nie, že by vyzeral zle. Problém je, že je takmer nemožné, aby takto vyzerala aj produkčná verzia. Krásne čisté línie budú musieť ustúpiť praktickosti a poskytnúť napríklad viac odkladacích plôch. Za účelom praktickosti určite zmizne aj biela koža zo sedačiek, ktoré mimochodom tiež nebudú vyzerať ako z dizajnového časopisu. Stredové digitálne panely by sa však zachovať mohli rovnako ako "hviezdičky" vo dverách. Dizajnovo Cupra odviedla skvelú prácu. Držíme palce, nech ju náklady a tlak verejnosti nedonúti zbytočne dizajn okresať.

Cupra Tavascan Concept
Zdroj: Cupra

Na športovom aute je samozrejme najdôležitejší pohon. Ten budú zabezpečovať dva elektromotory, jeden na zadnej a jeden na prednej náprave. Celkový výkon tohto auta bude 225 kW. V porovnaní s Modelom X P100D je to menej ako polovičný výkon. Asi o 70 kW viac má aj Jaguar I-Pace. Opäť je ale dôležité, ako sa automobilka pohrá s váhou a nastaveniami motora. Dojazd Tavascanu sľubuje Cupra až na úrovni 450 km.

Tagy

Pokračovať v čítaní