Autosuv.sk

Ostatné

Auto bez laku? Koenigseggu Regera to neskutočne sekne

Už ste sa niekedy zamysleli nad tým, aké by bolo jazdiť na aute bez laku? Podľa Koenigseggu to má veľa výhod.
Auto bez laku? Koenigseggu Regera to neskutočne sekne

Už ste sa niekedy zamysleli nad tým, aké by bolo jazdiť na aute bez laku? Podľa Koenigseggu to má veľa výhod.

Koenigsegg Regera je auto značky s najväčším počtom vyrobených kusov v histórií. Švédska automobilka ich vyrobí až 80. Ostali ste sklamaní týmto číslom? Skutočnosť je taká, že predošlé modely Koenigseggu skutočne vyšli ešte v menších počtoch. Čo je však ešte smutnejšie, Regery sú už viac ako rok vypredané. Nie všetky objednávky sa však stihli zhotoviť, a tak ošiaľ okolo jedného z najdivokejších áut dnešnej doby neutícha. Najnovšie prišla automobilka s novým typom spracovania exteriéru, pri ktorom úplne vyškrtla všetky laky a epoxidy. Na čo sa práve teraz pozeráte, je čistý panel z uhlíkových vlákien.

Regera KNC
Zdroj: Koenigsegg

O tom, že auto vďaka svojim trom elektromotorom kombinovaným s ich vlastnou twin-turbo V8 dosahuje výkon viac ako 1100 kW, už viete. Aj o tom, že krútiaci moment 2000 Nm je asi jedným z najvyšších ak nie najvyšším medzi autami schválenými na cestu. Vďaka týmto číslam sa už automobilka ani neobťažuje v každej tlačovej správe informovať o akcelerácií z 0 na 100 km/h. Všetci vieme, že to je sakramentsky rýchlo. Oni rovno uvedú to fascinujúcejšie číslo, zrýchlenie z 0 na 400 km/h. Túto rýchlosť dosiahne Regera do 20 sekúnd.

Regera KNC
Zdroj: Koenigsegg

Čo ste však ešte nevideli, je práve nové exteriérové spracovanie. Jeho výroba je zaujímavá a fascinujúca aj v tom, že funguje akoby spätne. Na to, aby Koenigsegg dostal práve takýto vzhľad a vlastnosti platní z uhlíkových vlákien, musí sa najprv povrch epoxidovať. Táto vrstva by sa za bežných okolností nalakovala a bolo by. Tu však išla automobilka presne opačným smerom a spätne zbrúsila epoxid na povrchu tak, aby ostali iba čisté uhlíkové vlákna. Táto práca je extrémne precízna a náročná, keďže obrusovanie robia priamo zamestnanci ručne. Pri celom procese musia dávať pozor, aby nezabrúsili príliš alebo nevyrypli ryhu do materiálu. Tým by totiž poškodili celú jednu časť.

Regera KNC
Zdroj: Koenigsegg

Akokoľvek komplikovane to znie, automobilka tvrdí, že nejde iba o vec dizajnu, ale aj funkcionality. Na rozdiel od laku sa tento povrch nedá tak ľahko poškriabať a je celkovo odolnejší. Navyše, neaplikovaním farby a zbrúsením epoxidu sa ušetrilo až 20 kilogramov.

Tagy

Pokračovať v čítaní