Autosuv.sk

Ostatné

Zreštaurované Porsche 911 v exkluzívnej úprave Singer berie dych

Vozidlo z roku 1990 prešlo sériou úprav. Na projekte spolupracoval aj Formule 1 blízky Williams Advanced Engineering, či legendárny motorár značky Porsche.
Zreštaurované Porsche 911 v exkluzívnej úprave Singer berie dych

Vozidlo z roku 1990 prešlo sériou úprav. Na projekte spolupracoval aj Formule 1 blízky Williams Advanced Engineering, či legendárny motorár značky Porsche.

Vlastniť Porsche 964 z roku 1990 by pre mnohých fanúšikov áut bolo, ako zažívať raj na Zemi. Scott Blattner si tento pocit mohol užívať, ale zjavne mu to nestačilo, preto kontaktoval spoločnosť Singer (mimochodom vraj už štvrtýkrát – tri vozidlá Porsche Singer už vlastní). Meno tejto firmy je medzi obdivovateľmi Porsche dobre známe. Venuje sa totiž reštaurovaniu a úprave modelov Porsche 911, vyrobených medzi rokmi 1989 a 1994. K spolupráci na znovuzrodení Blattnerovho auta si Singer prizval tím ľudí z Williams Advanced Engineering a svoj podiel na projekte mali aj ďalšie významné spoločnosti ako Michelin, Brembo a BBS Motorsport. Ak by sme mali vybrať dve veci, ktoré nás na výsledku ich spolupráce najviac zaujali, tak určite nemôžeme obísť krásny dizajn, nesúci sa v pôvodnom štýle a šesťvalcový motor boxer s objemom 4,0 l.

zdroj: Singer

Atmosférický agregát je výrazne prepracovaná verzia šesťvalcovej jednotky s objemom 3,6 l, ktorá sa vyrábala v roku 1990. Po úprave disponuje motor výkonom 500 koní a roztočí sa až na 9-tisíc otáčok. Zvuk, ktorý pritom vychádza spod kapoty a z výfukov, musí byť majstrovský. Najväčšiu zásluhu na motore má Williams, ale pri úprave sa ako konzultant objavil Hans Mezger, legendárny motorár Porsche. Spojenie s kolesami zabezpečuje odľahčená šesťstupňová manuálna prevodovka z dielne Hewlandu. 

Porsche 911 Singer
Singer

Upravené Porsche zároveň podstúpilo odtučnovaciu kúru a jeho hmotnosť klesla na 990 kg. Udržať takéto zviera na ceste nemusí byť jednoduché, ale v tomto prípade, našťastie, nejde len o výkonné monštrum. K jazdným vlastnostiam vo vysokých rýchlostiach okrem zníženej hmotnosti prispeje upravená aerodynamika, brzdy Brembo a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Navyše sa na “nové“ Porsche pozrel aj pretekár Marino Franchitti, čo je zárukou jeho ovládateľnosti. Svoju úlohu v tomto procese zohral aj Chris Harris z Top Gearu. Otázka je, koľko takáto úprava stojí. Presnú odpoveď nepoznáme, ale bežné úpravy spoločnosti Singer prekračujú aj pol milióna eur. Toto však bežná úprava nebola a predstavivosti sa medze nekladú. Na cestách sa postupne objaví 75 takto zrenovovaných a upravených Porsche.

Tagy

Pokračovať v čítaní