Autosuv.sk

Ostatné

VW Golf dostal nové mild a plug in hybridné motory. Poznáme ich nemecké ceny

Postupne pribudne päť nových elektrifikovaných verzií Golfa - dva plug in hybridy a tri mild hybridy.
VW Golf dostal nové mild a plug in hybridné motory. Poznáme ich nemecké ceny

Volkswagen rozširuje ponuku motorizácií svojho najdôležitejšieho modelu o päť elektrifikovaných verzií. Na trh postupne uvádza tri mild hybridné 48V vozidlá s označením eTSi. Ponuku rozširuje trojvalcový motor 1,0 eTSI s výkonom 81 kW, aj objemnejší štvorvalec 1,5 eTSI s výkonom 110 kW, ktorý sme už našli v nemeckom cenníku. Jeho cena tam začína na úrovni 29 687 eur, čo je o približne 2 600 eur viac v porovnaní s rovnakým motorom 1,5 TSI bez mild hybridnej technológie. Cenu menšieho trojvalca sme zatiaľ na nemeckej stránke Volkswagenu nenašli. Ešte v tomto roku doplní ponuku mild hybridov ďalší, bližšie nešpecifikovaný motor. Všetky tri mild hybridné motory štandardne spolupracujú so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Práve tá vysvetľuje rozdiel až 2 600 eur v cene mild hybridného modelu 1,5 eTSI v porovnaní s verziou 1,5 TSI, ktorá sa spolieha len na 6-stupňovú manuálnu prevodovku.

VW Golf 1,0 eTSI

Ponuku Golfov rozšíria aj dva plug in hybridy. Slabší model s označením eHybrid disponuje výkonom 150 kW a batériou s kapacitou 13 kWh, teda o 50 % viac ako plug in hybrid staršej generácie. Dojazd na čisto elektrický pohon je až 80 km (rovnako výkonný predchodca zvládol 47 km) a elektrická spotreba 11,0 kWh/100 km. Tieto údaje sú však udávané podľa meraní zastaralým testovacím cyklom NEDC, a preto budú v praxi výsledky o poznanie horšie. Aj s dojazdom nad 60 km by Golf eHybrid patril v tomto ohľade medzi špičku. Realita však môže byť ešte o niečo horšia. Pre porovnanie nová Octavia iV s rovnakou motorizáciou a batériou prejde na jedno nabitie 55 km podľa modernejšieho cyklu WLTP.

VW Golf GTE

Výkonnejší plug in hybrid nesie tradičné označenie Golf GTE. Poskytuje celkový systémový výkon 180 kW. Spolu s výkonom narástla jeho spotreba na 12,4 kWh/100 km a dojazd klesol na 62 km. Opäť ide o údaje podľa cyklu NEDC a realita bude horšia. Cena za slabší eHybrid v Nemecku štartuje na 39 781 eur, silnejší Golf GTE stojí od 41 667 eur.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní