Auto.sk Auto.sk

Novinky

Volkswagen predstavil elektrické SUV ID.4 a prezradil nemeckú cenu

Nemecký výrobca potvrdil dojazd 520 km. Pri použití rýchlonabíjačky dokáže za 30 minút získať dojazd až 320 km.
Volkswagen predstavil elektrické SUV ID.4 a prezradil nemeckú cenu

Ofenzíva elektromobility značky Volkswagen pokračuje. Model ID.4 je po ID.3 druhým modelom, skonštruovaným na báze modulárnej stavebnice elektromobility MEB a súčasne prvým elektrickým SUV značky. ID.4 prichádza v celosvetovo najväčšom segmente trhu, v triede kompaktných SUV. Bude sa vyrábať a predávať v Európe, Číne a USA. Do roku 2029 chce koncern Volkswagen uviesť na trh 75 modelov s elektrickým pohonom a v tomto období predať približne 26 miliónov elektrických vozidiel. Elektromobil s dĺžkou 4,58 metra má čistý dizajn s veľkými jemne zaoblenými plochami. V prípade elektrických modelov kladú výrobcovia dôraz na aerodynamiku a ID.4 nie je výnimkou. Koeficient aerodynamického odporu má hodnotu 0,28. Okrem prúdnicového základného tvaru karosérie k tomuto výsledku prispievajú aj detailné riešenia. Napríklad zadné svetlá spolu s veľkým spojlerom na hrane strechy zabezpečujú čisté odtŕhanie prúdenia.

VW

Pre uvádzacie modely ID.4 1ST a ID.4 1ST Max, s ktorými sa elektrické SUV začne ešte v roku 2020 predávať na európskych trhoch, sú na výber štyri farby karosérie: modrá Blue Dusk Metallic, biela Glacier White Metallic, žltá Honey Yellow Metallic a sivá Mangan Grey Metallic. Plastové obklady v spodnej časti sú podľa farby karosérie lakované buď sivým odtieňom Grey Tech, alebo čiernou farbou.

Pri osvetlení ID.4 využíva nové technológie. Patria k nim interaktívne svetlomety IQ.Light LED-Matrix (sériovo pri ID.4 1ST Max), ktoré vodiča pri odomknutí automobilu pozdravia kývnutím ich projekčných modulov. Cez projekčné šošovky moduly vyžarujú inteligentne ovládané adaptívne trvalé diaľkové svetlo, ktoré jasne osvetľuje cestu bez oslňovania iných účastníkov premávky. Trojrozmerné LED združené zadné svetlá (takisto sériovo pri ID.4 1ST Max) obsahujú dynamické smerové svetlá, prebiehajúce zvnútra do boku vozidla.

VW

Vonkajšie kľučky dverí ID.4 priliehajú ku karosérii a dvere odomykajú elektricky. Volkswagen sľubuje vnútorný priestor kabíny taký priestranný a vzdušný ako pri konvenčnom SUV vyššej veľkostnej kategórie. Konštruktéri dosiahli zväčšený priestor natiahnutím rázvoru náprav na 2,77 metra. Batožinový priestor má základný objem 543 litrov a dá sa sklopením zadných operadiel zväčšiť na 1.575 litrov (pri naložení po strop). 

Interiér nového modelu sme mohli vidieť už skôr a takmer verne kopíruje interiér súrodenca ID.3. Prístrojový panel neobsahuje nijaké fyzické tlačidlá a ovládače. Vodič vidí najdôležitejšie prevádzkové údaje na kompaktnom displeji, ktorý môže prepínať prostredníctvom multifunkčného volantu. Na pravom okraji displeja je umiestnený veľký kolískový prepínač na voľbu jazdných režimov. V strede prístrojového panelu je veľký dotykový displej pre navigáciu, telefón, médiá, asistenčné systémy a nastavenie vozidla. Druhú úroveň ovládania tvorí sériové hlasové ovládanie, reagujúce na príkaz „Hallo ID“.

VW

Bezprostredne pred zadnou nápravou má ID.4 elektromotor, ktorý poháňa zadné kolesá prostredníctvom redukčného prevodu. Je to synchrónny elektromotor na striedavý prúd s permanentným budením, ktorý je kompaktný, ľahký a vysoko účinný. V obidvoch uvádzacích modeloch dosahuje výkon 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 310 Nm, ktorý je k dispozícii okamžite po rozbehu. Vďaka tomu ID.4 zrýchli z pokoja na tempo 100 km/h za 8,5 sekundy, maximálna rýchlosť je kvôli efektívnemu využitiu energie obmedzená na 160 km/h. V roku 2021 modelový rad ID.4 rozšíri vrcholná verzia s pohonom všetkých kolies, s dvoma elektromotormi a vyšším výkonom. 

Lítiovo-iónová akumulátorová batéria pohonu je uložená v podlahe medzi nápravami pod kabínou posádky. To znižuje ťažisko vozidla a zabezpečuje rovnomerné rozloženie hmotnosti na nápravy. Pri uvádzacích modeloch ID.4 1ST je zdrojom elektrickej energie akumulátorová batéria s kapacitou 77 kWh netto. Má hmotnosť 493 kilogramov a umožňuje dojazd do 520 km. Vonkajší plášť batérie, vyrobený z hliníkových profilov a chránený silným obvodovým rámom, obsahuje 12 modulov článkov. Každý modul sa skladá z 24 balíčkových článkov s pružným vonkajším obalom. Na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným prúdom (DC) sa dá ID.4 s batériou 77 kWh približne za 30 minút nabiť na ďalších 320 km (podľa WLTP)  – s nabíjacím výkonom do 125 kW. 

Obidva uvádzacie modely sú limitované na celkový počet 27 000 exemplárov. Keď sa rozpredajú, začne sa predaj predkonfigurovaných modelov. Tie združujú najobľúbenejšie prvky voliteľného vybavenia do balíkov (paketov). V Nemecku bude cena ID.4 štartovať na sume 49 950 eur, verzia Max bude o 10 000 eur drahšia.
 

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní