Autosuv.sk

Ostatné

Volkswagen Arteon oficiálne prichádza aj s karosériou Shooting Brake

Modernizácia priniesla Arteonu niekoľko menších úprav, ale aj hybridný pohon a karosériu Shooting Brake. V ponuke nechýba ani ostrejší R model.
Volkswagen Arteon oficiálne prichádza aj s karosériou Shooting Brake

Príchod modernizovaného Arteonu avizoval Volkswagen už dlhšiu dobu a teraz odhalil jeho vzhľad. Výraznejších zmien sme sa v tomto smere nedočkali. Jemne upravený predok možno rozoznať vďaka svetelnému pásu, spájajúcemu predné svetlá. Vozidlo dostalo výraznejšie chrómové prvky, vzadu má nový difúzor, svetlá a športovejší výfuk. Spoznali sme už aj ohlásenú verziu Shooting Brake s praktickejším tvarom karosérie.

Celá predná časť až po B-stĺpik je zhodná. Shooting Brake sa, samozrejme, vyznačuje praktickejším tvarom strechy. Pozmenený je aj tvar okien, ktorých horná hrana kopíruje líniu strechy, spodná hrana zas smerom k zadným stĺpikom stúpa. Do základného batožinového priestoru do výšky hlavových opierok zmestíte 565 l nákladu v prípade verzie Shooting Brake, čo je len o 2 l viac, ako v prípade fastbacku. Rozdiel v upravenej streche sa prejaví buď pri naložení po strechu, alebo po sklopení sedadiel, kedy ponúkne Shooting Brake 1632 l priestoru (po hlavovú opierku) a fastback len 1557 l. 

Foto: VW

V interiéri si môžeme všimnúť nový volant a stredový tunel, upravené sú aj výduchy klimatizácie. Arteon dostal nový infotainment MIB3 podporujúci Android Auto a Apple CarPlay. Asistenčné systémy teraz podporia čiastočne autonómnou jazdou v rozmedzí rýchlosti od 0 do 210 km/h.

Foto: VW

Zásadnou novinkou je príchod plug in hybridného pohonu, ktorý bude ponúkaný v oboch typoch karosérie. Celkový systémový výkon dosiahne 160 kW a tešiť sa máme aj na dlhú čisto elektrickú jazdu, vyjadrené číslom asi 53 km. Základom hybridu je benzínový štvorvalec s objemom 1,4 l. Pre záujemcov o výkonné autá je určená športovejšia úprava Arteon R. Spoľahne sa na benzínový štvorvalec s objemom 2,0 l a ponúkne maximálny výkon 235 kW. Skrotiť kone pod kapotou pomôže pohon všetkých kolies so systémom R-Performance Torque Vectoring, ktorý smeruje krútiaci moment individuálne na kolesá podľa jazdnej situácie. 

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní