Autosuv.sk

Ostatné

Vodíková Toyota Mirai prichádza v novej generácii. Poriadne opeknela

Nová generácia Toyoty Mirai dostane vylepšenú pohonnú jednotku, dlhší dojazd na jednu nádrž a krajšie tvary.
Vodíková Toyota Mirai prichádza v novej generácii. Poriadne opeknela

Keď sa Toyota Mirai ukázala v roku 2015 svetu, tak sa zaradila medzi unikátne vozidlá, vďaka svojmu vodíkovému pohonu. Reakciou vodíka z nádrže a kyslíka zo vzduchu produkovala elektrickú energiu, potrebnú pre pohon. Vedľajšími produktami boli len teplo a voda. Mirai však nikdy neatakoval vysoké predajné čísla. Svojím vzhľadom rozhodne neoslovoval masy, cena okolo 70 000 eur bola za vozidlo tejto triedy poriadne vysoká a tretím klincom do rakvy bola slabá sieť čerpacích staníc. Keď sme Mirai testovali, museli sme ho ísť natankovať do Viedne. Ku cti vozidlu slúžil vysoký komfort jazdy, náklady na prevádzku boli porovnateľné s konvenčnými autami.

Teraz Toyota ukázala Mirai Concept, ktorý predznamenáva príchod sériového modelu. Už na prvý pohľad vidno, že druhá generácia Miraiu dostane krajšie tvary. Z nie príliš sympatického auta sa stane elegantný sedan s dizajnom, ktorý má trochu pripomínať kupé. Vylepšení sa máme dočkať v oblasti komfortu aj priestoru pre posádku. Toyota sľubuje citeľnú evolúciu pohonného systému. Zatiaľ k nemu prezradila len jedno konkrétne číslo. Dojazd na jednu nádrž sa má zvýšiť o 30 %, čo je najmä vzhľadom na slabú sieť tankovacích staníc dôležité. Predajný potenciál tak o niečo vzrastie. Zlepšenie dojazdu dosiahla Toyota na jednej strane zväčšením nádrže, na druhej strane znížením spotreby vodíka. Mirai na tom bude lepšie aj z pohľadu výkonu, ale na konkrétny údaj si ešte musíme počkať.

Toyota Mirai

Výraznejších zmien sa Mirai dočkal aj v interiéri. Už tu nebude "dvojposchodová" palubná doska s prístrojovým panelom v jej strede. Namiesto toho prišla Toyota s modernejším riešením. Digitálny prístrojový panel prepojila s dotykovým displejom. Zachovaný ostal výrazný stredový tunel, oddeľujúci vodiča a spolujazdca. Celkový dojem je však aj vo vnútri v porovnaní s predchodcom výrazne lepší. Veľkým otáznikom ostáva cena. Toyota posunula Mirai smerom k hodnotnejším vozidlám, ale cena okolo 70 000 eur by bola stále neúmerne vysoká. Skoršie vyjadrenia japonskej značky o tom, že cena vodíkových áut sa postupne zníži a vyrovná hybridom, vyznieva pozitívne. Či tomu bude tak aj v prípade Miraiu, zistíme v nasledujúcich mesiacoch. Oficiálne predstavenie sa uskutoční v rámci autosalónu v Tokiu už o pár dní. S predajom sériovej verzie začne Toyota koncom budúceho roku.

Toyota Mirai Concept (9 obrázkov v galérii)

Tagy

Pokračovať v čítaní