Auto.sk Auto.sk

Novinky

Toyota začína s predajom elektrického crossoveru C-HR. Zatiaľ len v Číne

Nové elektrické crossovery prichádzajú na čínsky trh - spríbuznené modely Toyota C-HR EV a Toyota IZOA EV, ako aj Lexus UX 300e. Takto začína najväčší japonský výrobca automobilov svoju expanziu na trhu BEV (batériových elektrických vozidiel).
Toyota začína s predajom elektrického crossoveru C-HR. Zatiaľ len v Číne Toyota

Prvý elektrický Lexus

Lexus UX 300e je prvý výrobný model zo série  Lexus Electrified. Bol vytvorený na základe crossoveru UX, ktorý bol doteraz v ponuke  s hybridnou a benzínovou jednotkou. Nový model je veľmi podobný spaľovaciemu UX – to platí aj pre prednú mriežku. Tvorcovia modelu nechceli štylisticky zdôrazňovať jeho elektrický charakter extravagantným dizajnom.

Foto: Lexus

Konštruktéri kládli dôraz najmä na prirodzený pocit počas jazdy, podobný ako v modeli so spaľovacím motorom. Vozidlo s výkonom 150 kW zrýchli na stovku za 7,5 s. Batérie s výkonom 54,3 kWh zaručujú dojazd 400 km na jedno nabitie podľa staršieho cyklu NEDC. Realita teda bude o niečo horšia. Čas nabíjania pomocou rýchlonabíjačky s výkonom 50 kW do 80% kapacity predstavuje  50 minút.

Elektrické crossovery Toyoty

Toyoty C-HR EV a IZOA EV sú veľmi podobné modely, navrhnuté na platforme TNGA a vyrábané v rôznych závodoch – prvý vo fabrike GAC Toyota Motor v Kantone a druhý vo FAW Toyota Motor Company.

Foto: Toyota

Elektrické crossovery Toyoty získali o 20 % tuhšiu konštrukciu v porovnaní so spaľovacími verziami kvôli zabudovaniu trakčných batérií do štruktúry karosérie.  Batérie boli nainštalované priamo  na podlahu, čo ušetrilo priestor v interiéri auta aj v kufri a znížilo jeho ťažisko. Obidva modely dostali batérie s kapacitou 54,3 kWh. Automobil spotrebuje v cykle NECD priemerne 13,1 kWh/100 km, čiže realita bude opäť o niečo horšia. 

V Európe ešte v tomto roku

Japonská automobilka plánuje ešte v priebehu tohto roka začať s predajom elektromobilov aj na európskom trhu. Pôjde však o vozidlá z celkom iného segmentu - dodávku Proace Van a jej osobnú verziu Proace Verso. Budúci rok debutujú elektrické verzie menších kompaktných vanov z ponuky úžitkových vozidiel Toyoty – Proace City a Proace City Verso.

Ambiciózne plány s elektrifikáciou

Od roku 1997, keď Toyota začala s elektrifikáciou  sériovo vyrábaných automobilov a uviedla na trh model Prius, predala takmer 15 miliónov hybridných vozidiel. V súčasnosti sa v jej ponuke okrem automobilov s plne hybridným pohonom nachádza aj plug-in hybrid (Prius Plug-in Hybrid) a elektromobil na vodík  (sedan Mirai). Do roku 2025 má automobilka v úmysle uviesť na čínsky trh 10 typov elektromobilov. Niekoľko z modelov BEV Toyoty bude mať globálny dosah. Do roku 2030 chce dosiahnuť ročný predaj 5,5 milióna elektrifikovaných automobilov, z čoho 1 milión bude mať nulové emisie. Také sú strednodobé ciele stratégie Toyota Environmental Challenge 2050, ktorá predpokladá takmer úplné odstránenie vozidiel, produkujúcich výfukové emisie v priebehu najbližších 30 rokov (očakáva sa, že priemerné emisie nového vozového parku majú klesnúť o 90 % v porovnaní s hladinou z  roku 2010).

Tagy

Pokračovať v čítaní