Autosuv.sk

Ostatné

Štúdia Vision DC Roadster ukazuje elektrickú budúcnosť motocyklov BMW

BMW Motorrad Vision DC Roadster predstavuje vizionársky symbol budúcnosti BMW Motorrad s alternatívnym pohonom. Prináša zážitok z elektrického pohonu a vytvára novú výraznú estetiku, ktorá vychádza z tradície značky.
Štúdia Vision DC Roadster ukazuje elektrickú budúcnosť motocyklov BMW

Obyčajne na Auto.sk o motocykloch nepíšeme, ale BMW prišlo s veľmi zaujímavým modelom Vision DC Roadster. Okamžite nás zaujal svojím vzhľadom. Tento "naháč" je zaujímavý aj niečím iným. Už viac ako 90 rokov je kľúčovým technickým aj dizajnovým prvkom identity BMW Motorrad 2-valcový motor typu boxer. V prípade konceptu Vision DC Roadster však bavorská značka stavila na elektriku.

Elektromotor nahradil 2-valcový boxer

Stredobodom každého motocykla je jeho motor. Tvorí základný prvok a zároveň základ celej konštrukcie. No komponenty elektrického pohonu majú úplne iné požiadavky na zabudovanie. Zatiaľ, čo v konvenčnom motocykli určuje veľkosť motora jeho objem, v prípade elektricky poháňaného vozidla zaberajú väčšinu priestoru batérie. Samotný elektrický motor je relatívne kompaktný. Na tomto základe stojí aj BMW Motorrad Vision DC Roadster a prináša zmenu. Zachováva ikonický vzhľad motora typu boxer, no dáva mu novú funkciu. Preto je štúdia ihneď identifikovateľná ako motocykel značky BMW, ktorý pri bližšom pohľade odhalí svoju elektrickú dušu.

BMW Motorrad Vision DC Roadster 

„Motor typu boxer je srdcom značky BMW Motorrad a jej najvýraznejším charakteristickým prvkom. No BMW Motorrad sa zameriava aj na vizionárske bezemisné štúdie. V tom prípade sa vynára otázka, čo sa stane, ak motor typu boxer nahradíme elektromotorom a batériami. Štúdia motocykla ukazuje, ako vieme iným spôsobom udržať ikonický vzhľad BMW Motorrad a zároveň predstaviť príťažlivú formu radosti z jazdy,” vysvetľuje Edgar Heinrich, šéf dizajnu BMW Motorrad.

Priestor toho, čo bol kedysi motor, dnes zaberajú vertikálne umiestnené a pozdĺžne orientované batérie. Pre lepšie chladenie vytŕčajú z dvoch bočných článkov chladiace rebrá a zabudované ventilátory. Rovnako ako v prípade modelu BMW R 32, ktorého vývoju sa v roku 1923 intenzívne venoval Max Friz, sa chladiace prvky nachádzajú priamo v prúde vzduchu. Elektromotor valcového tvaru sa nachádza pod batériami a priamo sa spája s kardanovým hriadeľom.

K štýlovému konceptu treba štýlové oblečenie

V blatníkoch sa krútia kolesá, obuté do pneumatík značky Metzeler, vyvinutých špeciálne pre túto štúdiu. Taktiež sa na nich nachádza aj päť fluorescenčných prvkov veľkosti poštovej známky. Spájajú inovatívny dizajn s vyššou bezpečnosťou. Počas státia aj v pohybe tak vzniká príťažlivý grafický prvok. V tme zvyšujú viditeľnosť zboku, a tým zároveň aj bezpečnosť. Okrem toho pridávajú motocyklu v pohybe ďalšiu dynamiku.

Funkčné dvojdielne oblečenie nevyzerá na prvý pohľad ako ochranné. Primárne ide o moderné, emotívne a módne prvky. Ľahká vetrovka s výraznou grafikou a s perleťovou farbou, aj módne tvarované čierne nohavice spájajú zmysel pre módu s funkčnosťou. Ochranné prvky sú zašité takmer neviditeľne, zatiaľ čo zabudované technológie poskytujú nízku hmotnosť ako aj digitálnu konektivitu budúcnosti. Výbavu vizionárskeho motocykla dopĺňa asymetrický ruksak. K vetrovke sa upína magnetmi a poskytuje dodatočný úložný priestor a ďalšie funkcie. Permanentné magnety znamenajú, že ruksak sa jednoducho pripína a odopína.

Tagy

Pokračovať v čítaní