Auto.sk Auto.sk

Novinky

Škoda Superb Combi iV nezvládla losí test. Za Peugeotom 508 SW výrazne zaostala

Zadok českého plug in hybridu je počas vyhýbacieho manévru veľmi nepokojný. Silne pretáčavý charakter mu nedovolil zvládnuť manéver v požadovanej rýchlosti.
Škoda Superb Combi iV nezvládla losí test. Za Peugeotom 508 SW výrazne zaostala

Teknikens Värld je švédsky vydavateľ popredného motoristického časopisu. Známy je najmä pre pravidelné podrobovanie vozidiel losím testom, teda vyhýbacím manévrom. Preslávil sa najmä v roku 1997, kedy počas testu došlo k prevráteniu Mercedesu triedy A, čo prinútilo nemeckú automobilku zahrnúť do základnej výbavy stabilizačný systém. Odvtedy malo niekoľko vozidiel vážne problémy pri absolvovaní testu, za zmienku stojí napríklad Jeep Grand Cherokee.

Teraz si páni z Teknikens Värld posvietili na plug in hybridný Superb iV. V dnešných časoch musí auto zvládnuť prejazd bez zhodenia kužeľov pri nájazdovej rýchlosti 72 km/h. Vozidlá v teste majú vždy obuté správne nafúkané originálne pneumatiky na originálnych diskoch. Škoda Superb iV sa v tomto teste nevyznamenala. Skúšobným jazdcom sa nakoniec podarilo prejsť testovaciu dráhu bez zhodenia kužeľa aspoň v rýchlosti 70 km/h. Už tu bolo vidieť veľmi pretáčavé správanie Superbu, ktorý ľudovo povedané až príliš hádzal zadkom. Pre šoférov bez skúsenosti so zvládaním šmyku je takéto správanie nebezpečné.

Pre porovnanie Mercedes triedy C kombi zvládol prejsť testom rýchlosťou 74 km/h. Peugeot 508 kombi dokonca až rýchlosťou 78 km/h. Obe vozidlá sa pritom správali výrazne pokojnejšie a vodič ich jednoduchšie zrovnal. Nie ideálne správanie hybridného Superbu iV v teste nie je až takým prekvapením. Rovnako si totiž nedávno počínal aj koncernový súrodenec, Volkswagen Passat GTE. Na prvý pohľad by sa za horšou ovládateľnosťou mohla skrývať väčšia hmotnosť hybridného kombi. Pravdou však je, že aj ostatné modely v teste sú plug in hybridy. Testovaný Superb iV bol s hmotnosťou 1 900 kg iba o 20 kg ťažší v porovnaní s Peugeotom 508 SW. Mercedes C bol dokonca najťažší (2040 kg).

Tagy

Pokračovať v čítaní