Autosuv.sk

Ostatné

Škoda Scala začne jazdiť na CNG už v tomto roku

Malý trojvalcový motor na zemný plyn má priniesť výraznejšie zníženie nákladov na pohonné látky, ale výkonom oplývať rozhodne nebude.
Škoda Scala začne jazdiť na CNG už v tomto roku

Malý trojvalcový motor na zemný plyn má priniesť výraznejšie zníženie nákladov na pohonné látky, ale výkonom oplývať rozhodne nebude.

V nemeckom koncerne prebral rolu inovátora v oblasti pohonu na zemný plyn CNG Seat. Postupne sa však ním predstavené motory dostávajú aj do modelov ostatných koncernových značiek. Za ich nasadzovanie hovoria nižšie emisie, ale hlavne výrazne nižšie náklady na pohonné hmoty. Motory upravené na CNG zvyčajne poskytujú o málo nižší výkon v porovnaní s benzínovými ekvivalentami, vôbec však nie sú slabé. Ich najväčším "zabijakom" na Slovensku je momentálne malý počet tankovacích staníc. V blízkej budúcnosti sa to však má zmeniť a nahráva im aj fakt, že dojazd na CNG je výrazne vyšší ako v minulosti. Napríklad v prípade Octavie s motorom 1,5 G-TEC je to 480 km.

Teraz Škoda ohlásila príchod ďalšieho CNG modelu, bude ním Scala G-TEC. Pod kapotou bude pracovať trojvalcový motor 1,0 l G-TEC, schopný spaľovať benzín aj zemný plyn. Malý prepĺňaný trojvalec sa s výkonom 66 kW zaradí na najnižšiu priečku v ponuke. Zaostávať bude za oboma benzínovými verziami motora 1,0 TSI (výkon 70 resp. 85 kW). Z tohto hľadiska pôjde vyslovene o verziu pre pokojnejších jazdcov, ktorí nepotrebujú denne cestovať z jednej strany republiky na druhú. S dojazdom 410 km na plyn však môže plniť úlohu nízkonákladového vozidla aspoň pre skupinu motoristov, ktorá má vo svojom okolí CNG plničku. 

Škoda Scala G-TEC

Scala G-TEC má tri prepojené nádrže s kapacitou 13,8 kg CNG. Po ich vyčerpaní sa môže spoľahnúť na malú 9-litrovú benzínovú nádrž. Podľa papierových údajov jej benzín vystačí na 220 km, v praxi to však bude aj pri pokojnej jazde o niečo menej. Prítomnosť plynových nádrží uberie Scale aj značný kus batožinového priestoru. Namiesto rekordných 476 l si bude musieť vystačiť s objemom 339 l, stále však ide v danej triede o slušné číslo. S predajom Scaly G-TEC chce Škoda začať v poslednom štvrťroku 2019, cenu zatiaľ nezverejnila.

Tagy

Pokračovať v čítaní